info@innomid.ir 021-63462000

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/07/29 0 نظر 2,372 بازدید

کد مقاله: 101-18

حفظ بقاء و ماندگاری یک کسب و کار، از راهاندازی آن به مراتب دشوارتر است. اگر کسب و کاری را به تازگی شروع کردهاید و یا تصمیم گرفته اید استارت آپی برای خود راه بیندازید، باید بتوانید آن را سر پا نگه دارید. آمار و ارقام نشان میدهد، تقریبا نود درصد کسب و کارها، بعد از ایجاد شدن قادر نیستند خود را حفظ کنند و از بین میروند. بقاء و نگهداری یک کسب وکار، فرآیند چندان آسانی نیست، اما با وجود این، کسب وکارهای متعددی بودهاند که توانستند از موانع عبور کرده و به سوددهی برسند و حتی خود را قوی‌تر از گذشته کنند.

حفظ بقاء و ماندگاری یک کسب و کار، از راهاندازی آن به مراتب دشوارتر است. اگر کسب و کاری را به تازگی شروع کردهاید و یا تصمیم گرفته اید استارت آپی برای خود راه بیندازید، باید بتوانید آن را سر پا نگه دارید. آمار و ارقام نشان میدهد، تقریبا نود درصد کسب و کارها، بعد از ایجاد شدن قادر نیستند خود را حفظ کنند و از بین میروند. بقاء و نگهداری یک کسب وکار، فرآیند چندان آسانی نیست، اما با وجود این، کسب وکارهای متعددی بودهاند که توانستند از موانع عبور کرده و به سوددهی برسند و حتی خود را قوی‌تر از گذشته کنند.

راهاندازی یک کسب و کار، مانند ساخت یک ساختمان است. همانطور که یک ساختمان برای استحکام و ماندگاری، نیازمند است اجزای آن با یکدیگر هماهنگی داشته باشد، کسب و کار هم برای ماندگاری، نیازمند هماهنگی در تمام بخش های خود است. برای تقویت کسب و کار، به ستون و پایه هایی نیاز دارید که بتواند فشارها را تاب بیاورد و تحمل کند. نیاز به زیر پیهایی خواهید داشت که بتواند وزن ناشی از موانع و مشکلات کار را تاب بیاورد. در ادامه شما را با چند اصل مهم که باعث تقویت پایه های کسب و کارتان می شود، آشنا خواهیم کرد:

هدف گذاری:

هر ایدهای که در سر داریم یا هر حرکتی که در زندگی انجام میدهیم، در پی رسیدن به هدفهای ماست. برای شروع یا ماندگاری یک کسب و کار اولین گام تعیین هدف است. باید مشخص کنید دقیقا چه می خواهید؟ دور نما و آینده کاری خود را مشخص کنید. از خود بپرسید که برای رسیدن به اهدافتان، باید چه هزینههای مادی و معنوی بپردازید؟  آیا هدفتان ارزش و قدرت کافی برای آن سرمایه گذاری کنید؟

پاسخ به این سوالات می تواند در تعیین هدف و ارزشیابی کسب و کارتان مفید باشد.

شناخت و ارزیابی:

باید مسیر پیشروی خود را شناسایی کنید و دربارهی هدف خود تحقیقات کافی انجام دهید. تمام جوانب کار و زیر و بم آن را بررسی کنید تا ریسک خطر را تا حد ممکن کاهش دهید. اطلاعات خود را به روز نگهدارید و سعی کنید بر دانش خود بیفزایید. افراد موفقی را که در زمینه کاری شما هستند را شناسایی کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

تزریق امید:

در ابتدای مسیر راه‌اندازی یا رشد کسب و کار، موانع و دست‌اندازهای متعددی وجود دارد که ممکن است شما را به زمین بزند، اما شما باید خود را به نیروی امید تجهیز کنید. اگر امیدوار باشید و به موفقیت خود ایمان داشته باشید، حتما راهی برای رسیدن به نقطه ایده‌آل کسب و کارتان پیدا خواهید کرد. اگر در دنیای مدرن و متغیر امروز، دری به رویتان بسته شد، ناامید نشوید و در دیگری را بکوبید.

استارتاپ

محکم کاری:

احتمالا این مثال را زیاد شنیده اید که می گویند، کار از محکم کاری عیب نمی کند. این ضرب المثل دقیقا یکی از ارکان شروع و ماندگاری کسب و کار است. اگر چه برای راهاندازی یک استارتاپ یا تجارت، مقداری ریسک را باید متحمل شوید اما باید پایه های کسب و کار را خود را از ابتدا محکم بچینید. از عقد قرار داد، توافق و تعهدات با کارمندان گرفته تا ریزه کاری های حقوقی. پیشنهاد ما به شما این است همواره با یک مشاور حقوقی و یا مشاور کسب و کار، مشورت کنید.

استفاده از نیروهای خلاق :

تجارت برای ماندگاری و بقاء خود نیازمند وجود کارمندان فعال، خلاق و با انگیزه است. حضور یک تیم خلاق و با استعداد، کسب و کار را پویا و فعال نگه می دارد. کسب و کار خود را دستهبندی و تقسیم وظایف کنید. اگر در حیطه و بخشی صاحب تخصص و رای نیستید، از افراد متخصص بهره بگیرید. این تفکر مسموم را به دور بیندازید که خودتان به تنهایی باید از عهده انجام همه کارها برآیید.

سیستم مدیریت کارآمد:

همانطور که کارمندان و پرسنل یک کسب و کار، باید خلاق و با استعداد باشند، مدیر یا کارفرما هم باید با حیطه کاری و تخصص خود آشنایی داشته باشد و بتواند با توانمدی آن را اداره کند. سیستم مدیریت کارآمد می تواند پایه های کسب وکار شما را محکم تر کند.

همگام شدن با تغییرات روز دنیا:

استفاده از روشها و اسلوبهای قدیمی نمیتواند ماندگاری کسب و کار را تضمین کند. دنیای امروز با سرعت چشمگیری تغییر و رشد می کند و محصولات و خدمات امروز نمی تواند پاسخگوی نیازهای آتی باشد.

امروزه دیگر نمی توان روی یک راهکار یا دستورالعمل به مدت طولانی حساب باز کرد و اگر نتوانید همگام با سرعت بالای تکنولوژی گام بردارید ، ایستایی و سکون باعث می شود از بازار کنار زده شوید.

شتابدهنده امید

استفاده از فضای دیجیتال:

فضای دیجیتال و دنیای مجازی را در گسترش کسب و کارتان نادیده نگیرید. می توان گفت امروزه تمام مردم از فضای مجازی و دیجیتال استفاده می کنند و اگر تعداد کمی هنوز با دنیای وب آشنا نباشند، به زودی این تعداد قلیل هم به اکثریت خواهند پیوست. در نظر داشته باشید یکی از ارکان مهم برای رشد و ماندگاری کسب و کار در آینده، استفاده از دنیای مجازی است.

سخن پایانی:

برای رسیدن به نقطه ایدهآل و استحکام پایه های کسب و کار نیازمند رعایت اصول و قواعد مختلفی در زمینه کاری خود هستید. باید پویا و فعال باشید و بتوانید از فرصتهای خود به نحو بهینه استفاده کنید تا به نتیجه مورد نظر خود برسید.

«موفق باشید»

 

| نویسنده: سیما گودرزی |

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

آغازین روز نخستین دوره شتابدهی

آغازین روز نخستین دوره شتابدهی

     آیین «آغازین روز نخستین دوره شتابدهی» مرکزامید شنبه دوم بهمن ماه 1395 با حضور اساتید و فعالین جوان حوزه فرهنگ و رسانه برگزار شد. 

کارگاه ربایش مشتری

کارگاه ربایش مشتری

کارگاه ربایش مشتری توسط یکی از اساتید مرکز نوآوری فرهنگی امید برگزار شد.

سه نکته مهم که برای خلاقیت در کسب و کارتان باید بدانید

سه نکته مهم که برای خلاقیت در کسب و کارتان باید بدانید

در این مقاله علاوه بر تعریف متفاوتی که برای خلاقیت ارائه می­‌شود؛ به ابعادی از مبحث خلاقیت و نوآوری می‌­پردازیم که کمتر شنیده‌­اید اما در عین حال می‌­تواند اثرات فوق­‌العاده­‌ای در کسب و کارتان داشته باشد.

سومین رویداد “ایده، امید، حرکت”

سومین رویداد “ایده، امید، حرکت”

سومین رویداد ایده، امید، حرکت با حضور سیدمحمود رضوی برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی‌و‌‌چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فجر برگزار گردید.

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

صبح روز سه شنبه 16 خرداد 1396، جناب آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مرکز نوآوری فرهنگی امید از تیم‌های فعال و بخش‌های گوناگون این مرکز بازدید نمود.

دومین دورهمی “امیدیا”

دومین دورهمی “امیدیا”

دومین دورهمی امیدیا به جهت نو بودن عرصه شتابدهی فرهنگی-رسانه‌ای و رفع ابهامات تشکیل شد

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1