info@innomid.ir 021-63462000

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/08/03 0 نظر 795 بازدید

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید!

جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.

با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.

عوامل تاثیر گذار برای موفقیت یک استارتاپ کدامند؟ از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟ اگر به دنبال پاسخ به این سوال ها هستید در ادامه با 10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی همراه ما باشید.

1- همه چیز پول نیست !

البته به دست آوردن پول یک هدف بزرگ برای شروع کسب و کار جدید است. با این حال اگر در شروع کار تمام ذهنیت خود را تنها روی راههای کسب درآمد متمرکز کنید به مشکل بر می خورید. قطعا کسب یک درآمد عالی یک شبه اتفاق نمی افتد. استارتاپ خود را تنها با تمرکز روی پول آغاز نکنید،زیرا باعث می شود تا عوامل مهم دیگر مانند رضایت مشتری،کیفیت محصول و غیره کمرنگ تر شوند.

2- از یک سیستم اتوماسیون استفاده کنید

استارتاپ های موفق دنیا از ابزارهای اتوماسیون برای صرفه جویی در وقت و ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتری استفاده می کنند.

منظور از اتوماسیون، اجرای فرآیند به صورت خودکار و بدون دخالت مستقیم عامل انسانی می باشد که باعث کارآمدتر شدن کسب و کارتان می شود. مانند سیستم پاسخگویی خودکار به مشتری، ارسال خودکار ایمیل ها و غیره.

3- ایجاد تنوع در کسب و کار

باید در هنگام راه اندازی یک استارتاپ از همان ابتدا به دنبال راههای کسب درآمد به روشهای مختلف باشید، زیرا تمرکز روی تنها یک راه کسب سود و درآمد مانع حرکت رو به جلوی کسب و کارتان خواهد بود. برای کسب موفقیت در فروش بیشتر، استارتاپ ها نیاز به ایجاد تنوع در استراتژی کسب و کار و ورود به بازارهای مختلف دارند.

4- کاری را انجام دهید که اطلاعات کافی نسبت به آن دارید

اگر کسب و کاری را آغاز کنید که برای شما ناشناخته است، مشکلات زیادی پیش روی شما خواهند بود. با این روند علاوه بر اینکه از ترفندهایی که در کار به شما کمک می کنند بی اطلاع هستید، هیچ ایده کسب و کار جدید نسبت به مسئولیتی که قرار است انجام دهید ندارید. در مقابل، اگر در شروع کسب و کار جدید نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشید لازم نیست که از ابتدای مسیر خیلی نگران باشید.

5- از برنامه های بازاریابی رایگان استفاده کنید

هرگز قدرت وبلاگ نویسی، سئو و بازاریابی دهانی (شفاهی) را دست کم نگیرید. بسیاری از استارتاپ ها این روشها را نادیده می گیرند زیرا چنین نگرشی دارند که اگر چیزی رایگان باشد هیچ تاثیری روی کسب و کار نخواهد داشت. با این حال، حقیقت این است که در بسیاری از موارد، استراتژی بازاریابی رایگان (و یا ارزان تر) دارای بالاترین ارزش بازاریابی هستند. شما فقط باید از آنها در راه درست استفاده کنید.

6- کاری که خودتان قادر به انجام آن هستید را برون سپاری نکنید

همیشه افرادی هستند که قادر خواهند بود در ازای پرداخت هزینه کمتر به آنها، کار بیشتری انجام دهند. اما چرا باید برای انجام کارهای ساده پول خرج کنید؟ شما به راحتی می توانید آنها را خودتان انجام دهید و این کار هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

اینکار باعث می شود که در دراز مدت با کاهش هزینه های اضافی، سرمایه خود را افزایش دهید بخصوص برای شما که در شروع راه اندازی یک استارتاپ هستید.

7- با مشتری مخالفت نکنید

مشتریان افرادی هستند که کسب و کار شما را شکل می دهند. آنها هستند که از ویژگی های محصول یا خدمات شما تعریف می کنند. آنها هستند که به شما پول پرداخت می کنند و قطعا آنها خواهند بود که به موفقیت شما کمک می کنند. اگر با مشتریان خود مخالفت کنید، چیزی از شما خریداری نخواهند کرد. یادتان باشد همیشه حق با مشتری است حتی اگر از این موضوع رنج می برید.

8- فکر نکنید که یادگیری غیرممکن است

شما به عنوان کسی که ایده کسب و کار جدید را داده و به نوعی صاحب آن می باشید، مسئولیت های بسیاری بر عهده خواهید داشت. اما برای یک لحظه تصور کنید که شرکت شما نیازمند یک مهارت منحصر به فرد است که هیچ یک از کارمندان شما ندارند. کسی باید برای انجام آن قدم پیش بگذارد و آن شخص باید خودتان باشید! نحوه برنامه نویسی، طراحی و یا هر چیزی که بیزینس شما نیاز دارد را یاد بگیرید. نترسید! ممکن است توانایی شما در یادگیری موضوعات جدید، حتی خودتان را نیز شگفت زده کند.

9- پیام های چندگانه بازاریابی ارسال نکنید

بسیاری از استارتاپ ها در همان شروع کسب و کار جدید شکست می خورند تنها به این خاطر که استراتژی بازاریابی آنها شامل بیش از یک پیام و هدف مشخص است. در نتیجه همین عامل باعث سردرگمی مشتریان آن استارت آپ خواهد شد. همیشه یک پیام و هدف بازاریابی ساده و یکپارچه داشته باشید. استارتاپ های موفق دنیا در تلاش بر انجام رساندن یک هدف و مقصود مشخص هستند.

10- به حداقل ها قانع نشوید

یکی از اشتباهات رایجی که ممکن است در هنگام راه اندازی کسب و کار جدید مرتکب شوید این است که به کم قانع باشید. شما با دست یافتن به حداقل موفقیت، از خود راضی می شوید. در نتیجه آن شور و اشتیاق اولیه را از دست خواهید داد.

هرگز به حداقل قانع نشوید. برای دستیابی به حداکثرها ادامه دهید. شما به عنوان کسی که در ابتدای راه اندازی یک استارتاپ هستید باید همیشه در جهت پیشبرد کسب و کارتان رو به جلو حرکت کنید.

راه اندازی یک استارتاپ ، استارتاپ های موفق دنیا ، راه اندازی کسب و کار جدید ، استراتژی بازاریابی ، شروع کسب و کار جدید ، استراتژی کسب و کار ، راههای کسب درآمد ، ایده کسب و کار جدید

مترجم: محمدرضا برقانی

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. مهم نیست که محصول یا خدمتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید چقدر عالی و فوق العاده است، اگر به درستی تبلیغ نکنید هیچکس اسمی از محصول تان نخواهد شنید. اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی، روندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر این روند به درستی اجرا شود، تبلیغات می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده برای کسب و کار کوچک شما باشد؛ اما اگر ضعیف اجرا شود، تبلیغات می تواند باعث از دست رفتن همه سرمایه تان شود. با این توضیحات در ادامه با 6 گام جهت اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.

جلسات ارزیابی ورود به دوره دوم شتابدهی

جلسات ارزیابی ورود به دوره دوم شتابدهی

جلسات ارزیابی تیم‌های حاضر در دومین دوره پیش‌شتابدهی مرکز امید، در طول خرداد ماه 1397 برگزار شد.

نحوه ارزش‌گذاری استارتاپ ها | 10 روش ارزشمند برای ارزیابی استارتاپ های جهانی

نحوه ارزش‌گذاری استارتاپ ها | 10 روش ارزشمند برای ارزیابی استارتاپ های جهانی

ارزش‌گذاری استارتاپ ها مسئله‌ای هنری و علمی است. در اینجا 10 روش محکم و مطمئن برای ارزش‌گذاری استارتاپ های جهانی را برای شما بیان می‌کنیم.
موضوع ارزش‌گذاری استارتاپ، سوالی است که بنیان‌گذاران به ویژه در مراحل اولیه بسیار درباره آن بحث می‌کنند. اگر شما میزان سودآوری و نقدینگی خود را ندانید، چگونه می‌توانید به ارزش شرکت خود پی ببرید؟  

آغازین روز نخستین دوره شتابدهی

آغازین روز نخستین دوره شتابدهی

     آیین «آغازین روز نخستین دوره شتابدهی» مرکزامید شنبه دوم بهمن ماه 1395 با حضور اساتید و فعالین جوان حوزه فرهنگ و رسانه برگزار شد. 

روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین

روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین

تاثیر و اثربخشی کار تیمی بر هیچ کس پوشیده نیست. در نوشته‌های تاریخی و متون مذهبی، کار تیمی یا گروهی به عنوان کاری با ارزش و شایسته تعریف می‌شود و به انجام آن تاکید فراوان شده است. کار تیمی به دلیل وجود همکاری و همفکری بین اعضاء، فوائد و اثرات بسیار زیادی برای کسب‌وکارها خواهد داشت. همان‌طور که کار تیمی باارزش است و باعث دستابی به اهداف و نتایج بزرگ می‌شود، تیم‌سازی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چه کار یا هدفی که قرار است انجام شود، بزرگتر باشد، تیم تشکیل‌دهنده، باید بزرگتر و ماهرتر باشد. وجود تیم ناکارآمد و غیر حرفه‌ای، سرمایه و انرژی کسب‌وکار را تلف خواهد کرد و باعث خسران خواهد شد. ما در این محتوا قصد داریم شما را با مشخصات و روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین آشنا سازیم:

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟
استارتاپ چندرسانه‌ای ، به استارتاپی گفته می‌شود که به منظور معرفی محصولات خود یا مشتریان، محتویات چندرسانه‌ای تولید و پخش می‌کند. محتویات تولیدی بنا به درخواست مشتری، می‌تواند در زمینه‌های ویدئو، تولید موسیقی، صداگذاری، پاورپوینت، پادکست‌های صوتی، انیمیشن، موشن‌گرافی، تیزرهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، بازی‌های گرافیکی و مواردی ازین دست باشد. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای تازه‌کار که در این زمینه به کار و فعالیت مشغول می شوند.

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1