info@innomid.ir 021-63462000

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/08/03 0 نظر 205 بازدید

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید!

جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.

با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.

عوامل تاثیر گذار برای موفقیت یک استارتاپ کدامند؟ از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟ اگر به دنبال پاسخ به این سوال ها هستید در ادامه با 10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی همراه ما باشید.

1- همه چیز پول نیست !

البته به دست آوردن پول یک هدف بزرگ برای شروع کسب و کار جدید است. با این حال اگر در شروع کار تمام ذهنیت خود را تنها روی راههای کسب درآمد متمرکز کنید به مشکل بر می خورید. قطعا کسب یک درآمد عالی یک شبه اتفاق نمی افتد. استارتاپ خود را تنها با تمرکز روی پول آغاز نکنید،زیرا باعث می شود تا عوامل مهم دیگر مانند رضایت مشتری،کیفیت محصول و غیره کمرنگ تر شوند.

2- از یک سیستم اتوماسیون استفاده کنید

استارتاپ های موفق دنیا از ابزارهای اتوماسیون برای صرفه جویی در وقت و ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتری استفاده می کنند.

منظور از اتوماسیون، اجرای فرآیند به صورت خودکار و بدون دخالت مستقیم عامل انسانی می باشد که باعث کارآمدتر شدن کسب و کارتان می شود. مانند سیستم پاسخگویی خودکار به مشتری، ارسال خودکار ایمیل ها و غیره.

3- ایجاد تنوع در کسب و کار

باید در هنگام راه اندازی یک استارتاپ از همان ابتدا به دنبال راههای کسب درآمد به روشهای مختلف باشید، زیرا تمرکز روی تنها یک راه کسب سود و درآمد مانع حرکت رو به جلوی کسب و کارتان خواهد بود. برای کسب موفقیت در فروش بیشتر، استارتاپ ها نیاز به ایجاد تنوع در استراتژی کسب و کار و ورود به بازارهای مختلف دارند.

4- کاری را انجام دهید که اطلاعات کافی نسبت به آن دارید

اگر کسب و کاری را آغاز کنید که برای شما ناشناخته است، مشکلات زیادی پیش روی شما خواهند بود. با این روند علاوه بر اینکه از ترفندهایی که در کار به شما کمک می کنند بی اطلاع هستید، هیچ ایده کسب و کار جدید نسبت به مسئولیتی که قرار است انجام دهید ندارید. در مقابل، اگر در شروع کسب و کار جدید نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشید لازم نیست که از ابتدای مسیر خیلی نگران باشید.

5- از برنامه های بازاریابی رایگان استفاده کنید

هرگز قدرت وبلاگ نویسی، سئو و بازاریابی دهانی (شفاهی) را دست کم نگیرید. بسیاری از استارتاپ ها این روشها را نادیده می گیرند زیرا چنین نگرشی دارند که اگر چیزی رایگان باشد هیچ تاثیری روی کسب و کار نخواهد داشت. با این حال، حقیقت این است که در بسیاری از موارد، استراتژی بازاریابی رایگان (و یا ارزان تر) دارای بالاترین ارزش بازاریابی هستند. شما فقط باید از آنها در راه درست استفاده کنید.

6- کاری که خودتان قادر به انجام آن هستید را برون سپاری نکنید

همیشه افرادی هستند که قادر خواهند بود در ازای پرداخت هزینه کمتر به آنها، کار بیشتری انجام دهند. اما چرا باید برای انجام کارهای ساده پول خرج کنید؟ شما به راحتی می توانید آنها را خودتان انجام دهید و این کار هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

اینکار باعث می شود که در دراز مدت با کاهش هزینه های اضافی، سرمایه خود را افزایش دهید بخصوص برای شما که در شروع راه اندازی یک استارتاپ هستید.

7- با مشتری مخالفت نکنید

مشتریان افرادی هستند که کسب و کار شما را شکل می دهند. آنها هستند که از ویژگی های محصول یا خدمات شما تعریف می کنند. آنها هستند که به شما پول پرداخت می کنند و قطعا آنها خواهند بود که به موفقیت شما کمک می کنند. اگر با مشتریان خود مخالفت کنید، چیزی از شما خریداری نخواهند کرد. یادتان باشد همیشه حق با مشتری است حتی اگر از این موضوع رنج می برید.

8- فکر نکنید که یادگیری غیرممکن است

شما به عنوان کسی که ایده کسب و کار جدید را داده و به نوعی صاحب آن می باشید، مسئولیت های بسیاری بر عهده خواهید داشت. اما برای یک لحظه تصور کنید که شرکت شما نیازمند یک مهارت منحصر به فرد است که هیچ یک از کارمندان شما ندارند. کسی باید برای انجام آن قدم پیش بگذارد و آن شخص باید خودتان باشید! نحوه برنامه نویسی، طراحی و یا هر چیزی که بیزینس شما نیاز دارد را یاد بگیرید. نترسید! ممکن است توانایی شما در یادگیری موضوعات جدید، حتی خودتان را نیز شگفت زده کند.

9- پیام های چندگانه بازاریابی ارسال نکنید

بسیاری از استارتاپ ها در همان شروع کسب و کار جدید شکست می خورند تنها به این خاطر که استراتژی بازاریابی آنها شامل بیش از یک پیام و هدف مشخص است. در نتیجه همین عامل باعث سردرگمی مشتریان آن استارت آپ خواهد شد. همیشه یک پیام و هدف بازاریابی ساده و یکپارچه داشته باشید. استارتاپ های موفق دنیا در تلاش بر انجام رساندن یک هدف و مقصود مشخص هستند.

10- به حداقل ها قانع نشوید

یکی از اشتباهات رایجی که ممکن است در هنگام راه اندازی کسب و کار جدید مرتکب شوید این است که به کم قانع باشید. شما با دست یافتن به حداقل موفقیت، از خود راضی می شوید. در نتیجه آن شور و اشتیاق اولیه را از دست خواهید داد.

هرگز به حداقل قانع نشوید. برای دستیابی به حداکثرها ادامه دهید. شما به عنوان کسی که در ابتدای راه اندازی یک استارتاپ هستید باید همیشه در جهت پیشبرد کسب و کارتان رو به جلو حرکت کنید.

راه اندازی یک استارتاپ ، استارتاپ های موفق دنیا ، راه اندازی کسب و کار جدید ، استراتژی بازاریابی ، شروع کسب و کار جدید ، استراتژی کسب و کار ، راههای کسب درآمد ، ایده کسب و کار جدید

مترجم: محمدرضا برقانی

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

نحوه حفظ نیروی توانمند و خلاق در کسب و کار

نحوه حفظ نیروی توانمند و خلاق در کسب و کار

جذب و نگهداری جوانان و کارکنان ماهر بسیار مهم و اغلب برای کسب و کارهای امروز دشوار است.اگر مدیر یا رهبر تیمی می باشید ، باید خود را مجاب کنید به صرف زمان برای یادگیری مهارت‌های لازم.راهنمایی های زیر کمک می کند تا رضایت کارکنان خود را با شغل خود افزایش دهید و در نتیجه و شرکت خود را بیشتر رونق دهید.  

تقویت منابع مالی در استارتاپ

تقویت منابع مالی در استارتاپ

یک اصل مهم در راه اندازی یک استارتاپ، توجه به منابع مالی آن است. یک کارآفرین باید بداند، طرحش به چه میزان سرمایه نیاز دارد. آیا برای راه اندازی کسب و کار خود، میتواند خودکفا باشد و با میزان دارایی خود، ایده ی خود را پیاده سازی کند و به اهدافش برسد؟ یا اینکه به یک کمک مالی از بیرون نیازمند است؟ به چه میزان سرمایه نیاز دارد؟ از کجا میتواند این سرمایه را تامین کند؟ کارآفرین برای پاسخ به این سؤالات باید شناخت کاملی از روند اجرایی طرح و همینطور نحوه ی جذب سرمایه داشته باشد.

روز ارائـه به سـرمـایه‌گـذار تیم‌‌های دوره اول شتابدهی

روز ارائـه به سـرمـایه‌گـذار تیم‌‌های دوره اول شتابدهی

در انتهای اولین دوره شتابدهی مرکز امید، برنامه‌ای تحت عنوان «روز ارائه به سرمایه‌گذار» در حضور جمعی از سرمایه‌گذاران، مدعوین و تیم‌های دوره دوم برگزار شد.

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

صبح روز سه شنبه 16 خرداد 1396، جناب آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مرکز نوآوری فرهنگی امید از تیم‌های فعال و بخش‌های گوناگون این مرکز بازدید نمود.

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟ تصور کنید ماژیکی در دست دارید که همزمان هم می‌تواند بنویسد و هم نوشته‌ها را پاک کند. شما پس از خلق ایده و ابداع این محصول، نیاز دارید تا محصول‌تان را به مشتری معرفی کنید تا به طور کامل آن را بشناسد. چرا باید بازار مربوط به کسب و کارتان را بشناسید؟ به زبان ساده باید گفت برای اینکه بتوانید اهداف و استراتژِی‌های‌تان را اصلاح کنید و به پیش روید باید بازارتان را بشناسید. در حقیقت برای داشتن یک بازاریابی خوب شما نخست باید بازارشناسی خوبی را انجام داده باشید. با ما همراه باشید تا سفری در بازارشناسی را تجربه کنیم.

دومین دوره شتابدهی

دومین دوره شتابدهی

فرآیند ثبت‌نام و پذیرش طرح نامه‌ها در دومین دوره شتابدهی مرکز امید از تاریخ 27 شهریورماه 1396 آغاز گردید.

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1