info@innomid.ir 021-63462000

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/08/16 0 نظر 625 بازدید

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. مهم نیست که محصول یا خدمتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید چقدر عالی و فوق العاده است، اگر به درستی تبلیغ نکنید هیچکس اسمی از محصول تان نخواهد شنید. اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی، روندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر این روند به درستی اجرا شود، تبلیغات می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده برای کسب و کار کوچک شما باشد؛ اما اگر ضعیف اجرا شود، تبلیغات می تواند باعث از دست رفتن همه سرمایه تان شود. با این توضیحات در ادامه با 6 گام جهت اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. مهم نیست که محصول یا خدمتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید چقدر عالی و فوق العاده است، اگر به درستی تبلیغ نکنید هیچکس اسمی از محصول تان نخواهد شنید. اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی، روندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر این روند به درستی اجرا شود، تبلیغات می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده برای کسب و کار کوچک شما باشد؛ اما اگر ضعیف اجرا شود، تبلیغات می تواند باعث از دست رفتن همه سرمایه تان شود. با این توضیحات در ادامه با 6 گام جهت اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.

1- بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید

دانستن میزان کل بودجه تبلیغات و سپس کار کردن روی آن، بسیار عاقلانه تر از آن است که برای هر برنامه تبلیغاتی در حین کار مجددا بودجه تعیین کنید. بر اساس میزان بودجه خود، تصمیم بگیرید که کدام روش های تبلیغات موثر بوده و پیام شما را به بهترین نحو و با صرف کمترین هزینه می رساند.

شما برای کسب درآمد ابتدا باید پول خرج کنید. می توانید بودجه خود در سایر حوزه های کسب و کارتان را کاهش داده و در مقابل بودجه تبلیغات را افزایش دهید. با اینکار محصول و یا خدمتی که ارائه می دهید در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت و در نهایت درآمد بیشتری برای کسب و کارتان خواهد داشت.

2- مشتریان خود را در نظر بگیرید

زمانی که متوجه شوید اکثریت مشتریان و مخاطبین شما را چه کسانی تشکیل می دهند، به راحتی می توانید روش های تبلیغات موثر خود را تعیین کنید. به عنوان مثال اگر اکثریت مشتریان شما مادران خانه دار باشند، زدن پوسترهای تبلیغاتی در نزدیکی پارک ها و فروشگاههای کودکان مثل اسباب بازی فروشی ها بهترین گزینه است.

3- گزینه های بازاریابی خود را ارزیابی کنید

اینترنت، ایمیل، پوستر و ساخت کلیپ، از جمله ایده های تبلیغاتی اثرگذار و محبوب هستند. برخی از روشهای تبلیغاتی ارزانتر از سایر روشها می باشند، اما این بدان معنا نیست که روشهای ارزانتر همیشه موثر در کسب و کارتان باشند.

4- بین کمپین های تبلیغاتی خود هماهنگی ایجاد کنید

ایجاد هماهنگی بین کمپین های تبلیغاتی باعث می شود که مخاطبین و مشتریان شما به وسیله عاملی، نام تجاری کسب و کار کوچک شما را همیشه بخاطر بسپارند که نمونه ای از روش های تبلیغات موثر می باشد. به عنوان مثال اگر در گذشته تبلیغات تلویزیونی داشته اید، می توانید از موسیقی پس زمینه و یا از راوی همان تبلیغ در تبلیغات جدید خود استفاده کنید.

5- تبلیغات خود را در بهترین زمان ممکن اجرا کنید

هدف این است که متوجه شوید مخاطبین و مشتریان اصلی تان در چه زمان هایی بیشترین تمایل را برای دیدن و دنبال کردن تبلیغات شما دارند. به عنوان مثال در یک تبلیغات تلویزیونی شما باید حتما در مورد زمان مناسب پخش آن فکر کنید.

6- از راههای تبلیغاتی مناسب استفاده کنید

مهم نیست که کسب و کارتان چه اندازه سودمند و منحصر به فرد است، شما به موفقیت نزدیک نخواهید شد مگر اینکه از راهها و ایده های تبلیغاتی اثرگذار برای اجرای یک کمپین عالی استفاده کنید. جدای از شکل تبلیغات، حتما از جذاب، به روز، آسان و قابل فهم و سرگرم کننده بودن تبلیغات خود اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک به کمپین های تبلیغاتی به چشم یک استراتژی کارا و موثر جهت پیشرفت کسب و کار خود نگاه می کنند. البته یک نکته بسیار مهم اینکه بکار بردن و طراحی کمپین تبلیغاتی به هیچ عنوان تضمین کننده موفقیت شرکت نخواهد بود، بلکه موفقیت زمانی بدست می آید که به وسیله ایده های تبلیغاتی اثرگذار، کمپین خود را گام به گام و برنامه ریزی شده پیش ببرید.

 

مترجم: محمدرضا برقانی

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

جلسات ارزیابی ورود به دوره دوم شتابدهی

جلسات ارزیابی ورود به دوره دوم شتابدهی

جلسات ارزیابی تیم‌های حاضر در دومین دوره پیش‌شتابدهی مرکز امید، در طول خرداد ماه 1397 برگزار شد.

آغازین روز نخستین دوره شتابدهی

آغازین روز نخستین دوره شتابدهی

     آیین «آغازین روز نخستین دوره شتابدهی» مرکزامید شنبه دوم بهمن ماه 1395 با حضور اساتید و فعالین جوان حوزه فرهنگ و رسانه برگزار شد. 

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟
استارتاپ چندرسانه‌ای ، به استارتاپی گفته می‌شود که به منظور معرفی محصولات خود یا مشتریان، محتویات چندرسانه‌ای تولید و پخش می‌کند. محتویات تولیدی بنا به درخواست مشتری، می‌تواند در زمینه‌های ویدئو، تولید موسیقی، صداگذاری، پاورپوینت، پادکست‌های صوتی، انیمیشن، موشن‌گرافی، تیزرهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، بازی‌های گرافیکی و مواردی ازین دست باشد. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای تازه‌کار که در این زمینه به کار و فعالیت مشغول می شوند.

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟

کد مقاله: 101-18 حفظ بقاء و ماندگاری یک کسب و کار، از راهاندازی آن به مراتب دشوارتر است. اگر کسب و کاری را به تازگی شروع کردهاید و یا تصمیم گرفته اید استارت آپی برای خود راه بیندازید، باید بتوانید آن را سر پا نگه دارید. آمار و ارقام نشان میدهد، تقریبا نود درصد کسب و کارها، بعد از ایجاد شدن قادر نیستند خود را حفظ کنند و از بین میروند. بقاء و نگهداری یک کسب وکار، فرآیند چندان آسانی نیست، اما با وجود این، کسب وکارهای متعددی بودهاند که توانستند از موانع عبور کرده و به سوددهی برسند و حتی خود را قوی‌تر از گذشته کنند.

روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین

روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین

تاثیر و اثربخشی کار تیمی بر هیچ کس پوشیده نیست. در نوشته‌های تاریخی و متون مذهبی، کار تیمی یا گروهی به عنوان کاری با ارزش و شایسته تعریف می‌شود و به انجام آن تاکید فراوان شده است. کار تیمی به دلیل وجود همکاری و همفکری بین اعضاء، فوائد و اثرات بسیار زیادی برای کسب‌وکارها خواهد داشت. همان‌طور که کار تیمی باارزش است و باعث دستابی به اهداف و نتایج بزرگ می‌شود، تیم‌سازی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چه کار یا هدفی که قرار است انجام شود، بزرگتر باشد، تیم تشکیل‌دهنده، باید بزرگتر و ماهرتر باشد. وجود تیم ناکارآمد و غیر حرفه‌ای، سرمایه و انرژی کسب‌وکار را تلف خواهد کرد و باعث خسران خواهد شد. ما در این محتوا قصد داریم شما را با مشخصات و روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین آشنا سازیم:

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟ تصور کنید ماژیکی در دست دارید که همزمان هم می‌تواند بنویسد و هم نوشته‌ها را پاک کند. شما پس از خلق ایده و ابداع این محصول، نیاز دارید تا محصول‌تان را به مشتری معرفی کنید تا به طور کامل آن را بشناسد. چرا باید بازار مربوط به کسب و کارتان را بشناسید؟ به زبان ساده باید گفت برای اینکه بتوانید اهداف و استراتژِی‌های‌تان را اصلاح کنید و به پیش روید باید بازارتان را بشناسید. در حقیقت برای داشتن یک بازاریابی خوب شما نخست باید بازارشناسی خوبی را انجام داده باشید. با ما همراه باشید تا سفری در بازارشناسی را تجربه کنیم.

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0