info@innomid.ir 021-63462000

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/08/16 0 نظر 288 بازدید

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. مهم نیست که محصول یا خدمتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید چقدر عالی و فوق العاده است، اگر به درستی تبلیغ نکنید هیچکس اسمی از محصول تان نخواهد شنید. اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی، روندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر این روند به درستی اجرا شود، تبلیغات می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده برای کسب و کار کوچک شما باشد؛ اما اگر ضعیف اجرا شود، تبلیغات می تواند باعث از دست رفتن همه سرمایه تان شود. با این توضیحات در ادامه با 6 گام جهت اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. مهم نیست که محصول یا خدمتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید چقدر عالی و فوق العاده است، اگر به درستی تبلیغ نکنید هیچکس اسمی از محصول تان نخواهد شنید. اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی، روندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر این روند به درستی اجرا شود، تبلیغات می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده برای کسب و کار کوچک شما باشد؛ اما اگر ضعیف اجرا شود، تبلیغات می تواند باعث از دست رفتن همه سرمایه تان شود. با این توضیحات در ادامه با 6 گام جهت اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.

1- بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید

دانستن میزان کل بودجه تبلیغات و سپس کار کردن روی آن، بسیار عاقلانه تر از آن است که برای هر برنامه تبلیغاتی در حین کار مجددا بودجه تعیین کنید. بر اساس میزان بودجه خود، تصمیم بگیرید که کدام روش های تبلیغات موثر بوده و پیام شما را به بهترین نحو و با صرف کمترین هزینه می رساند.

شما برای کسب درآمد ابتدا باید پول خرج کنید. می توانید بودجه خود در سایر حوزه های کسب و کارتان را کاهش داده و در مقابل بودجه تبلیغات را افزایش دهید. با اینکار محصول و یا خدمتی که ارائه می دهید در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت و در نهایت درآمد بیشتری برای کسب و کارتان خواهد داشت.

2- مشتریان خود را در نظر بگیرید

زمانی که متوجه شوید اکثریت مشتریان و مخاطبین شما را چه کسانی تشکیل می دهند، به راحتی می توانید روش های تبلیغات موثر خود را تعیین کنید. به عنوان مثال اگر اکثریت مشتریان شما مادران خانه دار باشند، زدن پوسترهای تبلیغاتی در نزدیکی پارک ها و فروشگاههای کودکان مثل اسباب بازی فروشی ها بهترین گزینه است.

3- گزینه های بازاریابی خود را ارزیابی کنید

اینترنت، ایمیل، پوستر و ساخت کلیپ، از جمله ایده های تبلیغاتی اثرگذار و محبوب هستند. برخی از روشهای تبلیغاتی ارزانتر از سایر روشها می باشند، اما این بدان معنا نیست که روشهای ارزانتر همیشه موثر در کسب و کارتان باشند.

4- بین کمپین های تبلیغاتی خود هماهنگی ایجاد کنید

ایجاد هماهنگی بین کمپین های تبلیغاتی باعث می شود که مخاطبین و مشتریان شما به وسیله عاملی، نام تجاری کسب و کار کوچک شما را همیشه بخاطر بسپارند که نمونه ای از روش های تبلیغات موثر می باشد. به عنوان مثال اگر در گذشته تبلیغات تلویزیونی داشته اید، می توانید از موسیقی پس زمینه و یا از راوی همان تبلیغ در تبلیغات جدید خود استفاده کنید.

5- تبلیغات خود را در بهترین زمان ممکن اجرا کنید

هدف این است که متوجه شوید مخاطبین و مشتریان اصلی تان در چه زمان هایی بیشترین تمایل را برای دیدن و دنبال کردن تبلیغات شما دارند. به عنوان مثال در یک تبلیغات تلویزیونی شما باید حتما در مورد زمان مناسب پخش آن فکر کنید.

6- از راههای تبلیغاتی مناسب استفاده کنید

مهم نیست که کسب و کارتان چه اندازه سودمند و منحصر به فرد است، شما به موفقیت نزدیک نخواهید شد مگر اینکه از راهها و ایده های تبلیغاتی اثرگذار برای اجرای یک کمپین عالی استفاده کنید. جدای از شکل تبلیغات، حتما از جذاب، به روز، آسان و قابل فهم و سرگرم کننده بودن تبلیغات خود اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک به کمپین های تبلیغاتی به چشم یک استراتژی کارا و موثر جهت پیشرفت کسب و کار خود نگاه می کنند. البته یک نکته بسیار مهم اینکه بکار بردن و طراحی کمپین تبلیغاتی به هیچ عنوان تضمین کننده موفقیت شرکت نخواهد بود، بلکه موفقیت زمانی بدست می آید که به وسیله ایده های تبلیغاتی اثرگذار، کمپین خود را گام به گام و برنامه ریزی شده پیش ببرید.

 

مترجم: محمدرضا برقانی

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

پرسنا (Persona) چیست؟

پرسنا (Persona) چیست؟

یکی از عناصر مهم بازاریابی شناخت مناسب مشتری است. اینکه بدانید در واقع چه نوع افرادی از محصول استفاده میکنند، باعث میشود که از طرفی برای جذب و جلب رضایت این نوع افراد تلاش کنید و از طرفی وقت و هزینه زیادی را در امر بازاریابی برای افرادی که به مشتریانتان تبدیل نخواهند شد، هدر ندهید. هدف این مقاله، معرفی یک تکنیک است که بوسیله ی آن میتوانید آگاهی و شناخت خوبی نسبت به مشتریانتان پیدا کنید. 

دومین دوره شتابدهی

دومین دوره شتابدهی

فرآیند ثبت‌نام و پذیرش طرح نامه‌ها در دومین دوره شتابدهی مرکز امید از تاریخ 27 شهریورماه 1396 آغاز گردید.

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی اگر شما به فکر ایجاد یک تغییر و یا تاسیس یک استارتاپ هستید، در این مقاله لیستی از ویژگی هایی که نیاز هست داشته باشید را خواهید یافت و همچنین با چند ابزار ساده که شما را در  مسیر کارآفرینی و ایجاد استارتاپ کمک خواهد کرد، آشنا خواهید شد.  

نحوه ارزش‌گذاری استارتاپ ها | 10 روش ارزشمند برای ارزیابی استارتاپ های جهانی

نحوه ارزش‌گذاری استارتاپ ها | 10 روش ارزشمند برای ارزیابی استارتاپ های جهانی

ارزش‌گذاری استارتاپ ها مسئله‌ای هنری و علمی است. در اینجا 10 روش محکم و مطمئن برای ارزش‌گذاری استارتاپ های جهانی را برای شما بیان می‌کنیم.
موضوع ارزش‌گذاری استارتاپ، سوالی است که بنیان‌گذاران به ویژه در مراحل اولیه بسیار درباره آن بحث می‌کنند. اگر شما میزان سودآوری و نقدینگی خود را ندانید، چگونه می‌توانید به ارزش شرکت خود پی ببرید؟  

اولین دورهمی امیدیا

اولین دورهمی امیدیا

نشست دورهمی «امیدیا» با هدف آشنایی فعالان و علاقه‌مندان حوزه رسانه با ایده‌های نوآور  و حضور قریب به 40 نفر از فعالان و علاقه‌مندان کسب‌وکارهای چندرسانه‌ای در مرکز امید برگزار شد.

دومین دورهمی “امیدیا”

دومین دورهمی “امیدیا”

دومین دورهمی امیدیا به جهت نو بودن عرصه شتابدهی فرهنگی-رسانه‌ای و رفع ابهامات تشکیل شد

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0