info@innomid.ir 021-63462000

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/10/16 0 نظر 252 بازدید

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟
استارتاپ چندرسانه‌ای ، به استارتاپی گفته می‌شود که به منظور معرفی محصولات خود یا مشتریان، محتویات چندرسانه‌ای تولید و پخش می‌کند. محتویات تولیدی بنا به درخواست مشتری، می‌تواند در زمینه‌های ویدئو، تولید موسیقی، صداگذاری، پاورپوینت، پادکست‌های صوتی، انیمیشن، موشن‌گرافی، تیزرهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، بازی‌های گرافیکی و مواردی ازین دست باشد. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای تازه‌کار که در این زمینه به کار و فعالیت مشغول می شوند.

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟
استارتاپ چندرسانه‌ای ، به استارتاپی گفته می‌شود که به منظور معرفی محصولات خود یا مشتریان، محتویات چندرسانه‌ای تولید و پخش می‌کند. محتویات تولیدی بنا به درخواست مشتری، می‌تواند در زمینه‌های ویدئو، تولید موسیقی، صداگذاری، پاورپوینت، پادکست‌های صوتی، انیمیشن، موشن‌گرافی، تیزرهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، بازی‌های گرافیکی و مواردی ازین دست باشد. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای تازه‌کار که در این زمینه به کار و فعالیت مشغول می شوند، معمولا با هزینه‌ای کمتر، اقدام به ساخت محتویات چندرسانه‌ای می‌کنند. در ادامه همراه وبسایت امید باشید تا شما را بیشتر با محتوای چندرسانه‌ای و مسیر پیش‌روی استارتاپ‌های چندرسانه‌ای آشنا سازیم. امیدواریم ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

محتوای چندرسانه‌ای چیست؟

محتوای چندرسانه‌ای، ترجمه شده‌ی واژه‌‌ی انگلیسی Multimedia ، به معنی انتقال پیام با استفاده از امکانات رسانه‌ای ست  و در مقابل محتوای متنی و نوشتاری قرار دارد. در محتوای چندرسانه‌ای ، انتقال پیام به جای صرفا نوشتار، به صورت ترکیبی از رسانه‌ها‌ی تصویری، صوتی و نوشتار صورت می‌گیرد. به بیان دیگر، محتوای چندرسانه‌ای ، ترکیبی از اشکال گوناگون محتوا مانند تصویر، صدا، تصاویر متحرک، متن و نوشتار، ویدئو و ... است که از ترکیب هر یک از آن ها با یکدیگر، نوع خاصی از محتوای چندرسانه‌ای تولید  می‌شود.

محتوای چندرسانه‌ای تنها به جهت تبلیغات ساخته نمی‌شود، بلکه در جهت برقراری ارتباط با مخاطب در امور تجارت، آموزش، فرهنگ و حتی سرگرمی نیز، ساخته و تولید می‌شود.

انتقال پیام در محتوای چندرسانه‌ای:

انتقال پیام به صورت محتوای چندرسانه‌ای بسیار راحت‌تر از نوشتار، صورت می‌گیرد و به دلیل آن‌که در درک این محتوایات، حواس بیشتری درگیر می‌شود، غالبا بهتر و عمیق‌تر در ذهن انسان جای می‌گیرند و نسبت به متن نوشتاری، از ماندگاری بیشتری نیز در ذهن برخوردارند. همچنین حواس‌پرتی در فهم محتوای چندرسانه‌ای ، کمتر اتفاق می‌افتد، بنابراین در انتقال پیام خصوصا برای کودکان و نوجوانان، بسیار موفق عمل می‌کنند.

محتوای چندرسانه‌ای این قابلیت را دارند که پیام را با سرعت بسیار بالاتری نسبت به شکل نوشتار، به مخاطب منتقل سازند و به دلیل استفاده از تصویر و رنگ در آن‌ها، از جذابیت بسیار زیادی برای مخاطب برخوردارند.

دسته‌بندی محتوای چندرسانه‌ای:

محتوای چندرسانه‌ای به دو صورت خطی و غیرخطی تقسیم می‌شود:

در محتویات و مفاهیم خطی مانند ویدئوها، مخاطب هیچ کنترلی بر محتوا ندارد و تنها بیننده و شنونده است، اما در مفاهمی غیرخطی مانند بازی‌های ویدئویی یا برنامه‌های خودآموز، انتقال پیام به صورت تعاملی صورت می‌گیرد.

کاربرد محتوای چندرسانه‌ای

امروزه با حضور و گسترش بی‌حد و اندازه‌ی ابزارهای دیجیتال، مانند تبلت و گوشی‌های همراه، محتوای چندرسانه‌ای در زمینه‌های مختلف دارای کاربردهای گسترده‌ای هستند. از آنجا که انتقال پیام در محتوای چندرسانه‌ای با سرعت و قدرت بیشتری صورت می‌گیرد، کاربرد این رسانه‌ها در تمام اقشار جامعه بسیار فراگیر شده و هر روزه در حال گسترش بیشتری ست.

فرهنگ، تبلیغات، تجارت و کسب‌وکار، آموزش، سرگرمی، مهندسی، پزشکی، علوم پایه، تحقیقات علمی و مقالات آموزشی، تجسم فضایی و هندسی، هنر و ...  همه زمینه‌هایی هستند که کاربرد محتوای چندرسانه‌ای در آن‌ها رو به افزایش است.

استارتاپ چندرسانه‌ای

در دنیای امروز که انواع محصولات متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شود، رقابت پررنگی در تمام زمینه‌های تجاری شکل گرفته است و همه‌ی کسب‌وکارها نیاز خواهند داشت، خدمات و محصولات خود را به موثرترین شکل به بازار هدف و مخاطبان معرفی نمایند. با توجه به اینکه محتوای چندرسانه‌ای یا مولتی مدیا، نقش پررنگی در تبلیغات ، آموزش و فرهنگ ایفا می کند و از آنجا که این نوع محتویات برای مخاطبان جذاب‌تر از محتویات نوشتاری ست، کسب‌وکارهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، با اقبال و شانس عمومی جامعه روبرو خواهند شد. ازین رو باید گفت عرصه برای استارتاپ‌هایی که محتوای چندرسانه‌ای تولید می‌کنند و در این زمینه به فعالیت مشغولند، باز و رو به گسترش است؛ تنها کافی ست مخاطب و گروه هدف به درستی شناخته شود و از بهترین شیوه‌ی مناسب برای انتقال پیام، استفاده گردد.

سخن پایانی:

اگرچه شیوه‌ی نوین فرهنگ‌‌سازی و انتقال پیام امروزه به سهولت توسط محتوای چندرسانه‌ای در حال اجراست و به نظر می‌رسد مسیر همواری برای گسترش استارتاپ‌های چندرسانه‌ای گشوده شده، اما هیچ چیز در دنیای تجارت و کسب‌وکار، قابل پیش‌بینی نیست و نخواهد بود. تنها نکته‌ی قابل پیش‌بینی و اثبات شده این است که موفقیت از آن کسانی ست که در حرفه‌ی خود خلاقیت، نوآوری و پشتکار به خرج می‌دهند و می‌توانند از ساده‌ترین ایده‌ها، بهترین دستاوردها را خلق کنند.

 

نویسنده: سیما گودرزی

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

بازدیدتهیه‌کننده مجموعه انیمیشن دیرین دیرین

بازدیدتهیه‌کننده مجموعه انیمیشن دیرین دیرین

بازدیدتهیه‌کننده مجموعه انیمیشن دیرین دیرین

حضور در نمایشگاه الکامپ 1397

حضور در نمایشگاه الکامپ 1397

مرکز نوآوری فرهنگی امید در نمایشگاه الکامپ 1397 حضور پیدا کرد.

مرکز نوآوری فرهنگی امید افتتاح شد

مرکز نوآوری فرهنگی امید افتتاح شد

آئین افتتاح مرکز نوآوری فرهنگی امید طی مراسمی در تاریخ 18مردادماه 1395 با حضور مهندس ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی، مهندس صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس و مهندس سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری در محل آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

نحوه ارزش‌گذاری استارتاپ ها | 10 روش ارزشمند برای ارزیابی استارتاپ های جهانی

نحوه ارزش‌گذاری استارتاپ ها | 10 روش ارزشمند برای ارزیابی استارتاپ های جهانی

ارزش‌گذاری استارتاپ ها مسئله‌ای هنری و علمی است. در اینجا 10 روش محکم و مطمئن برای ارزش‌گذاری استارتاپ های جهانی را برای شما بیان می‌کنیم.
موضوع ارزش‌گذاری استارتاپ، سوالی است که بنیان‌گذاران به ویژه در مراحل اولیه بسیار درباره آن بحث می‌کنند. اگر شما میزان سودآوری و نقدینگی خود را ندانید، چگونه می‌توانید به ارزش شرکت خود پی ببرید؟  

پرسنا (Persona) چیست؟

پرسنا (Persona) چیست؟

یکی از عناصر مهم بازاریابی شناخت مناسب مشتری است. اینکه بدانید در واقع چه نوع افرادی از محصول استفاده میکنند، باعث میشود که از طرفی برای جذب و جلب رضایت این نوع افراد تلاش کنید و از طرفی وقت و هزینه زیادی را در امر بازاریابی برای افرادی که به مشتریانتان تبدیل نخواهند شد، هدر ندهید. هدف این مقاله، معرفی یک تکنیک است که بوسیله ی آن میتوانید آگاهی و شناخت خوبی نسبت به مشتریانتان پیدا کنید. 

حضور دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

حضور دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

مرکز نوآوری فرهنگی امید در راستای جلب مشارکت عمومی و جذب حداکثری گروه‌های فعال فرهنگی‌رسانه‌ای با شرکت در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، میزبان جمع کثیری از فعالین این عرصه بود. جوانان توانمند در حوزه رسانه، شخصیت‌های شاخص رسانه‌ای و برخی مسئولین کشوری از جمله مهمانان غرفه امید در این دوره از نمایشگاه بودند. مرکز امید ضمن پذیرایی از مهمانان عزیز، پذیرای طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده توسط برخی گروه‌های فرهنگی رسانه‌ای نیز بود که مقدمات حضور آنها در مرکز و بهره‌مندی آنها از امکانات و تجهیزات مرکز به عمل آمد

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1