info@innomid.ir 021-63462000

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/09/21 0 نظر 522 بازدید

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی

اگر شما به فکر ایجاد یک تغییر و یا تاسیس یک استارتاپ هستید، در این مقاله لیستی از ویژگی هایی که نیاز هست داشته باشید را خواهید یافت و همچنین با چند ابزار ساده که شما را در  مسیر کارآفرینی و ایجاد استارتاپ کمک خواهد کرد، آشنا خواهید شد.

 

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی

اگر شما به فکر ایجاد یک تغییر و یا تاسیس یک استارتاپ هستید، در این مقاله لیستی از ویژگی هایی که نیاز هست داشته باشید را خواهید یافت و همچنین با چند ابزار ساده که شما را در  مسیر کارآفرینی و ایجاد استارتاپ کمک خواهد کرد، آشنا خواهید شد.

بعد از 5 سال که از افتتاح استارتاپم می گذرد باید اعتراف کنم که تاسیس یک استارت آپ برای همه افراد امکان پذیر نیست چون ساخت یک استارتاپ نیازمند داشتن سبک زندگی استارتاپی است. "جوزف مک کیینگ"، رییس بازاریابی شرکت Pulsar Strategies که در زمینه فناوری فعالیت می کند، می گوید: "دوره های سرمایه گذاری صدها میلیون دلاری و ارزیابی های میلیارد دلاری، یک تصور رویایی از سبک زندگی استارتاپی در ادراک عمومی ایجاد کرده است. بعضی از آنها قابل توجیه و برخی دیگر غیر قابل توجیه اند."

"من به دانشجویان می گویم که برای کسب درآمد راه های ساده تری از ایجاد یک استارتاپ وجود دارد." اگر می خواهید سطح جدیدی از آزادی را تجربه کنید، اگر می خواهید نقاط ضعف خود را متوجه شوید، اگر می خواهید موانع را از سر راه خود بردارید، اگر می خواهید تغییری در زندگی بشر ایجاد کنید، این کار را انجام دهید ولی اگر فقط هدف تان درآمد بیشتر است راه های بهتری نیز وجود دارد.

1. تمایز یکی از شاخصه های سبک زندگی استارتاپی است.

برای شروع هر استارتاپی همواره افراد منفی بافی هستند که شما را ناامید می کنند. شما به هیچ عنوان نباید به صحبت های این گونه افراد گوش دهید. به عنوان یک فرد کارآفرین، شما خودتان بزرگ ترین حامی خود هستید. اگر یک ایده یا فکر جدید دارید، آن را عملی کنید و برای همکاری به دنبال افرادی بگردید که با شما هم عقیده باشند. رعایت کردن این اصول در سبک زندگی اصلا کار آسانی نیست ولی شما باید انجامش دهید. شما باید برای عملی کردن ایده های خود گاهی اوقات پیشگام و پیشقدم باشید.

2.  تلاش کنید و سختی‌های را تحمل کنید.

در هنگام تاسیس یک استارتاپ ممکن است توانایی لازم برای تامین خدمات پزشکی و یا دندان پزشکی را برای خود و خانوادتان نداشته باشید. بیمه درمانی گران است و هنگامی که شما بودجه محدودی دارید، ممکن است مجبور شوید خود را بیمه نکنید. هیچ تضمینی برای موفقیت شما وجود ندارد، بنابر‌‌این شما باید خود را برای هر اتفاقی آماده کنید. در یک استارت آپ همه چیز به خواست شما بستگی دارد و سبک زندگی شما تعیین می کند که چقدر در این مسیر موفق هستید. شما باید برای چیزهایی که نیاز دارید و حتی پول، از دیگران درخواست همکاری و کمک کنید و این مشخصه را در شخصیت و سبک زندگی خود به وجود آورید. بدترین پاسخی که می توانید بدست آورید "نه" است. اگر مشکلی با این قضیه ندارید می توانید کار خود را شروع کنید. مطمئن باشید درخواست کمک از دیگران شخصیت شما را قوی‌تر می‌کند.

    

3.در سبک زندگی استارتاپی باید 7 روز هفته، 24 ساعته کار کنید.

یک بار من ساعت 7:30 صبح پیغامی به یک کارآفرین دادم تا ببینم اگر بیدار است با او تماس بگیرم. او در جواب به من گفت که از 3 صبح بیدار شده است. گاهی اوقات شما برای تحقق اهداف و رسیدن    به موفقیت باید از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب کار کنید و این موضوع می تواند برای کسانی که با سبک زندگی استارتاپی آشنایی ندارند، آزار دهنده باشد. پول نباید تنها انگیزه شما باشد. اگر برای سخت کار کردن آماده اید، می توانید استارتاپ خود را راه اندازی کنید.


4. پول و بودجه داشته باشید.

"مک کیینگ" می گوید: "تاکنون تعداد بسیار کمی از استارتاپ ها توسط دیگران تامین مالی شده اند. اگر شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید و بودجه را تامین کنید می توانید وارد یک دنیای جدید شوید."

اگر شما بتوانید منابع مالی خود را تامین کنید و سال ها بدون دغدغه مالی به کار خود ادامه دهید، آن زمان است که می توانید ادعا کنید که مالک یک استارتاپ هستید. بنابراین شما باید بتوانید مدیریت بحران کنید و اینگونه مدیریت را در سبک زندگی خود نیز وارد کنید. شما باید بتوانید با صرف کمترین منابع مالی، بهترین و بیشترین نتایج را به دست آورید. تنها در این صورت است که استارتاپ شما موفق خواهد شد.

5. سبک زندگی استارتاپی مهارت های گوناگونی نیاز دارد.

کارآفرینان معمولا دارای مهارت های چندگانه هستند. مثلا آنها تولید محتوا، بازاریابی، حسابداری، و البته استراتژی های رسانه های اجتماعی را بلدند.

"فِرِد کَنون" مدیر ارتباطات استراتژیک و توسعه  Telehouse America، ارائه دهنده خدمات جهانی مرکز داده، می گوید: "استارتاپ ها معمولا منابع محدودی دارند، داشتن مهارت های چندگانه، نظم و انضباط برای ساختن کسب و کار بسیار مهم است. اما مهم تر از همه این ها این است که موسس و مالک استارتاپ باید دارای یک شخصیت کاریزماتیک و تاثیر گذار باشد."

اگر بتوانید این ویژگی‌‌ها را در خود تقویت کنید، می توانید استارتاپ خود را راه اندازی نمایید.

در کنار این ویژگی‌ها، ابزار هایی هستند که شما را در سبک زندگی استارتاپی کمک می کنند و باعث می شوند زندگی و کسب و کارتان تعادل داشته باشند. در ادامه به چند ابزار کاربردی می پردازیم.

 

Ministry of Supply
این ابزار می خواهد طرز تفکر کارآفرینان را در زمینه لباس پوشیدن تغییر دهد. هنگامی که شما بنیان گذار یا مدیر اجرایی یک استارتاپ هستید، لباس هایتان باید متناسب با سبک زندگی استارتاپی باشد. شعار این شرکت این است: "لباس‌های هوشمندانه، کارمندانی هوشمند". کارآفرینانی که می خواهند به شیوه ای زندگی کنند که بیشترین کارایی را داشته باشند، باید از این برنامه استفاده کنند، زیرا این نام تجاری فقط لباس مخصوص آنها را فراهم می کند.
این شرکت تصمیم به حل برخی از شایع ترین مشکلات در مورد ظاهر و لباس کارکنان گرفته است. این لباس برای روزهای پر مشغله ای که بسیاری از کارآفرینان باید با آن مواجه شوند، طراحی شده است. این لباس ها بسیار مناسب و ضد تعریق می باشند و لکه به خود نمی گیرند.


Zirtual
این برنامه این امکان را به کارآفرینان می دهد تا بتوانند یک دستیار مجازی برای خود داشته باشند تا در همه کارها کمکشان کند. این استارتاپ به طور خاص برای کارآفرینان و بهینه سازی موفقیت شان طراحی شده است. یکی از مزایای این شرکت این است که تمام کارهای جزئی از برنامه ریزی جلسات گرفته تا رزرو بلیط را برای کارآفرینان انجام می دهد.

در کنار این گزینه‌ها، ابزار‌های متنوع دیگری نیز در دسترس هستند. شما می توانید سبک زندگی استارتاپی را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

	جشنواره داخلی دوره دوم پیش‌شتابدهی

جشنواره داخلی دوره دوم پیش‌شتابدهی

جشنواره داخلی ارائه تیم‌های حاضر در دوره دوم پیش‌شتابدهی به اعضای هیئت مدیره مرکز و جمعی از سرمایه‌گذاران و مشتریان محصولات در روز یکشنبه مورخ      13 خرداد 1397 در سالن همایش‌های مرکز نوآوری فرهنگی امید برگزار شد. 

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟ تصور کنید ماژیکی در دست دارید که همزمان هم می‌تواند بنویسد و هم نوشته‌ها را پاک کند. شما پس از خلق ایده و ابداع این محصول، نیاز دارید تا محصول‌تان را به مشتری معرفی کنید تا به طور کامل آن را بشناسد. چرا باید بازار مربوط به کسب و کارتان را بشناسید؟ به زبان ساده باید گفت برای اینکه بتوانید اهداف و استراتژِی‌های‌تان را اصلاح کنید و به پیش روید باید بازارتان را بشناسید. در حقیقت برای داشتن یک بازاریابی خوب شما نخست باید بازارشناسی خوبی را انجام داده باشید. با ما همراه باشید تا سفری در بازارشناسی را تجربه کنیم.

پرسنا (Persona) چیست؟

پرسنا (Persona) چیست؟

یکی از عناصر مهم بازاریابی شناخت مناسب مشتری است. اینکه بدانید در واقع چه نوع افرادی از محصول استفاده میکنند، باعث میشود که از طرفی برای جذب و جلب رضایت این نوع افراد تلاش کنید و از طرفی وقت و هزینه زیادی را در امر بازاریابی برای افرادی که به مشتریانتان تبدیل نخواهند شد، هدر ندهید. هدف این مقاله، معرفی یک تکنیک است که بوسیله ی آن میتوانید آگاهی و شناخت خوبی نسبت به مشتریانتان پیدا کنید. 

دومین دورهمی “امیدیا”

دومین دورهمی “امیدیا”

دومین دورهمی امیدیا به جهت نو بودن عرصه شتابدهی فرهنگی-رسانه‌ای و رفع ابهامات تشکیل شد

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟
استارتاپ چندرسانه‌ای ، به استارتاپی گفته می‌شود که به منظور معرفی محصولات خود یا مشتریان، محتویات چندرسانه‌ای تولید و پخش می‌کند. محتویات تولیدی بنا به درخواست مشتری، می‌تواند در زمینه‌های ویدئو، تولید موسیقی، صداگذاری، پاورپوینت، پادکست‌های صوتی، انیمیشن، موشن‌گرافی، تیزرهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، بازی‌های گرافیکی و مواردی ازین دست باشد. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای تازه‌کار که در این زمینه به کار و فعالیت مشغول می شوند.

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. مهم نیست که محصول یا خدمتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید چقدر عالی و فوق العاده است، اگر به درستی تبلیغ نکنید هیچکس اسمی از محصول تان نخواهد شنید. اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی، روندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر این روند به درستی اجرا شود، تبلیغات می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده برای کسب و کار کوچک شما باشد؛ اما اگر ضعیف اجرا شود، تبلیغات می تواند باعث از دست رفتن همه سرمایه تان شود. با این توضیحات در ادامه با 6 گام جهت اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0