info@innomid.ir 021-63462000

کارگاه تخصصی استراتژی سئو و تولید محتوا

کارگاه تخصصی استراتژی سئو و تولید محتوا
چکیده این دوره : انتشار : 1397/08/30 0 نظر 378 بازدید

این کارگاه یک کارگاه تخصصی است.

در این کارگاه یک مسیر 6 مرحله ای از شکل گیری ایده تا انتشار محتوا را دنبال خواهیم کرد:

  1. با استفاده از ابزارهای آنلاین کلمات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم.
  2. میزان رقابت پذیری و فعالیت دیگران در این حوزه ها را ارزیابی میکنیم.
  3. ساختار محتوایی سایت و صفحات لندینگ را متناسب با میزان جستجو و رقابت کلمات انتخاب میکنیم.
  4. الگوریتم های گوگل برای آنالیز محتوای صفحات را بررسی کرده و استانداردهای آن را شناسایی میکنیم.
  5. ساختار استاندارد برای تولید محتوای با کیفیت را تدوین کرده و جزئیات آن را به دقت بررسی میکنیم.
  6. مراحل انتشار و پشتیبانی محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی را تعریف میکنیم.

در ادامه به بررسی هریک از این مراحل در دوره آموزش سئو و تولید محتوا خواهیم پرداخت.

محتوا پادشاه است، حتما بارها این جمله را شنیده اید. جالب است بدانید که این جمله در سال 1996 از بیل گیتس نقل شده است. یعنی 2 سال قبل از آنکه موتور جستجوی گوگل وارد فضای اینترنت شود.

سالها از نقل این عبارت میگذرد و امروز به یکی از رایج ترین عبارات برای توصیف مسیر موفقیت در سئو تبدیل شده است. محتوا پادشاه است و به پادشاهی خود ادامه میدهد. ولی چرا بسیاری از سایت ها با تولید محتوای با کیفیت همچنان در زمینه سئو موفقیتی کسب نمی کنند؟ محتوای با کیفیت چطور تعریف میشود؟

اولین قدم برای موفقیت در تولید محتوا، تعریف استراتژی محتوایی است.

اگر استراتژی درستی نداشته باشیم تولید محتوا اثربخشی خود را از دست میدهد. در کارگاه استراتژی سئو می آموزیم که چطور فعالیت های محتوایی خود را هدفمند و ارزشمند کنیم.

شتابدهنده امید

در این کارگاه یک مسیر 6 مرحله ای از شکل گیری ایده تا انتشار محتوا را دنبال خواهیم کرد:

  1. با استفاده از ابزارهای آنلاین کلمات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم.
  2. میزان رقابت پذیری و فعالیت دیگران در این حوزه ها را ارزیابی میکنیم.
  3. ساختار محتوایی سایت و صفحات لندینگ را متناسب با میزان جستجو و رقابت کلمات انتخاب میکنیم.
  4. الگوریتم های گوگل برای آنالیز محتوای صفحات را بررسی کرده و استانداردهای آن را شناسایی میکنیم.
  5. ساختار استاندارد برای تولید محتوای با کیفیت را تدوین کرده و جزئیات آن را به دقت بررسی میکنیم.
  6. مراحل انتشار و پشتیبانی محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی را تعریف میکنیم.

در ادامه به بررسی هریک از این مراحل در دوره آموزش سئو و تولید محتوا خواهیم پرداخت.

1- ارزشمندترین کلمات کلیدی را چطور پیدا کنیم؟

کسب رتبه اول در نتایج گوگل، شاید مهمترین هدف در هر پروژه سئو باشد. ولی این جمله زمانی معنا خواهد داشت که مشخص کنیم در چه کلماتی باید جایگاه کسب کنیم.

روزانه چندین میلیارد عبارت در گوگل جستجو میشود که برخی از آنها تعداد جستجوی بالاتری در مقایسه با دیگر عبارات دارند. به بیان ساده تر، عباراتی هستند که در ادبیات رایج مردم تکرار بیشتری دارند.

اولین قدم در تدوین استراتژی محتوایی، انتخاب کلمات کلیدی هدف است.

در این مسیر هم به میزان جستجو (محبوبیت عمومی) و هم به ارزش اقتصادی این عبارات توجه میکنیم. میزان جستجو با استفاده از ابزارهای آنلاین و منابع اطلاعاتی قابل بررسی است ولی ارزش اقتصادی به شرایط کسب و کار شما و روش های درآمدزایی آن مرتبط میشود.

در این کارگاه می آموزیم که چطور عبارات کلیدی پر جستجو را شناسایی کرده و ارزش اقتصادی آنها متناسب با کسب و کار خود را تعیین کنیم. در پایان این مرحله لیستی بلندبالا از کلمات هدف خواهیم داشت که مسیر استراتژی سئو را برای ما مشخص خواهند کرد.

شتابدهنده امید

- چقدر شانس رقابت و موفقیت در این کلمات داریم؟

برای ورود به عرصه رقابت، ابتدا باید آنالیز دقیقی از رقبای خود داشته باشیم. این آنالیز ممکن است برای هر کلمه کلیدی متفاوت بوده و ما را به رقبای جدیدی برساند. در کارگاه استراتژی سئو به یک دستورالعمل کاربردی برای تعیین سختی هر کلمه و آنالیز رقبا می رسیم.

رقابت همیشه باعث پیشرفت تو می شود، حتی اگر رقیبت پیروز شود – کارلوس اسلیم

هدف ما از تعیین درجه سختی هر کلمه رسیدن به یک زمان بندی مشخص برای کسب جایگاه در آن است. اگر کسب جایگاه در کلمه کلیدی هدف ما کاری دشوار است به این معنی نیست که باید آن را نادیده بگیریم. بلکه استراتژی و زمان بندی فعالیت های خود را طوری طراحی می کنیم که متناسب با سختی آن عبارت باشد.

برای تعیین درجه سختی هر عبارت به سایت هایی که در حال حاضر در همان کلمه جایگاه مناسبی دارند توجه میکنیم. برای محاسبه درجه سختی 6 فاکتور مهم را برای هر نتیجه در گوگل محاسبه کرده و براساس مجموع آنها میزان رقابت پذیری هر سایت را محاسبه میکنیم.

شتابدهنده امید

3- انتخاب صفحات لندینگ متناسب با میزان سختی کلمات هدف

سایت های اینترنتی از صفحات گوناگونی تشکیل شده اند. در یک نگاه کلی میتوان صفحات یک سایت را به 4 دسته اصلی تقسیم نمود که عبارتند از:

  1. صفحه اصلی
  2. صفحات عمومی (درباره ما، تماس با ما، 404 و …)
  3. صفحات آرشیو (دسته بندی، برچسب و …)
  4. صفحات محتوایی (مقاله، خبر، محصول و …)

هریک از این صفحات کارایی و هدف گذاری مشخصی دارند. در قدم سوم با توجه به کلمات کلیدی جمع آوری شده و براساس آنالیز میزان سختی هرکدام یک نوع صفحه به عنوان لندینگ در نظر میگیریم. به عنوان مثال برای عبارات طولانی و کم رقابت بر روی صفحات محتوایی هدف گذاری میکنیم و برای عبارات پرجستجو و با رقابت زیاد از صفحات آرشیو استفاده میکنم.

شتابدهنده امید

در این کارگاه می آموزیم که؛ زمان منطقی برای موفقیت در هر عبارت چقدر خواهد بود و برای پیشی گرفتن از رقبا، کدام استراتژی موفق تر است.

از این مرحله صفحات سایت ما به دو دسته اصلی تقسیم میشوند. صفحات محتوایی و صفحات استراتژیک. برای هر عبارت کلیدی یک صفحه هدف انتخاب میکنیم. اگر صفحه هدف ما محتوایی باشد استراتژی ما تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت است و اگر صفحه هدف استراتژیک باشد روش های دیگری را برای کسب جایگاه در نظر خواهیم گرفت.

4- گوگل چطور محتوای صفحات را آنالیز میکند؟

ربات گوگل استانداردهای مشخصی برای آنالیز محتوای صفحات و شناسایی کلمات کلیدی در آن دارد. در اولین قدم تلاش میکند تا موضوع صفحه و مفهوم کلیدی آن را شناسایی کند و در ادامه تعیین میکند که جایگاه شما در نتایج جستجو کجا خواهد بود.

برای آنکه بتوانیم محتوایی ارزشمند و با کیفیت تولید کنیم، بهتر است ابتدا الگوریتم های گوگل برای آنالیز محتوا و تعیین موضوع آن را به خوبی بشناسیم. در چهارمین بخش از کارگاه استراتژی سئو و تولید محتوا به بررسی 5 الگوریتم اصلی گوگل برای بررسی محتوای صفحه و عملکرد هر کدام هنگام آنالیز می پردازیم.

شتابدهنده امید

در گذشته ای نه چندان دور، تکرار یک عبارت در صفحه شانس ما را برای کسب جایگاه در نتایج گوگل افزایش می داد ولی امروز این تکنیک با نام keyword stuffing شناخته میشود. تکرار کلمه کلیدی نه تنها به کسب جایگاه کمکی نمیکند بلکه میتواند حتی موجب جریمه سایت شما شود. برای جلوگیری از این اتفاق روش های جایگزینی وجود دارد که به ما اجازه میدهند بدون تکرار یک عبارت خاص مفهوم مورد نظر خود را به کاربر و ربات گوگل منتقل کنیم.

5- استانداردهای تولید محتوا براساس الگوریتم های گوگل

تا اینجا کلمات کلیدی هدف و میزان سختی هرکدام را شناخته ایم. همچنین اطلاعات مفیدی از الگوریتم های گوگل و نحوه بررسی محتوا در هر صفحه را کسب کرده ایم. در این مرحله استانداردهای تولید محتوا را برای صفحاتی که با استراتژی محتوایی تعریف میشوند می آموزیم.

بازاریابی محتوا یعنی؛ محتوایی مفید تولید کنید و آن را همزمان برای کاربر و موتور جستجو بهینه کنید.

در این مرحله، نحوه استفاده صحیح از بخش های محتوایی شامل عنوان صفحه، توضیحات متا، تگ های h2، تصاویر و لینک سازی داخلی و خارجی را می آموزیم و با روش های پیاده سازی مفهوم کلیدی در متن آشنا خواهیم شد. در پایان، صفر تا صدِ انتخاب موضوع تا تولید محتوای 2000 کلمه ای را بررسی خواهیم کرد.

شتابدهنده امید

برای تولید محتوای اختصاصی و ارزشمند نیازمند رعایت استانداردهای گوگل و روش های افزایش رضایت کاربر هستیم. مسیر تولید محتوا را در 6 قدم اصلی طی می کنیم:

  1. طراحی بیلبورد محتوا.
  2. تهیه متن اصلی و جزایر محتوایی.
  3. رعایت استانداردهای نگارشی و حفظ ادبیات اختصاصی.
  4. لینک سازی هدفمند داخلی و خارجی.
  5. استانداردهای استفاده از تصاویر در محتوا.
  6. دسته بندی و برچسب گذاری اصولی.

شتابدهنده امید

6- پس از انتشار محتوا چه وظایفی داریم؟

به طور معمول برای تهیه یک محتوای با کیفیت چندین ساعت زمان و انرژی صرف میکنیم. ولی فرآیند بازاریابی محتوا به همین جا ختم نمیشود. برای کسب جایگاه بهتر و افزایش اثربخشی محتوا وظایفی داریم که در این مرحله از کارگاه استراتژی سئو و تولید محتوا به آنها خواهیم پرداخت. وظایف ما در این بخش به 6 دسته اصلی تقسیم میشود:

  1. معرفی صفحات جدید به گوگل
  2. پاسخ به دیدگاه کاربران
  3. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  4. بررسی زمان حضور و رفتار کاربران در صفحه
  5. بررسی نرخ کلیک کاربران براساس رتبه
  6. تکنیک به روزرسانی محتوا

شتابدهنده امید

+ چطور بالاتر از رتبه 1 گوگل باشیم؟

مهمترین هدف ما از تولید محتوا، شاید رسیدن به رتبه یک گوگل باشد؛ ولی دسترسی به این هدف به تنهایی نمیتواند تضمینی بر جذب بازدیدکننده و افزایش فروش سایت باشد. در پایان کارگاه می آموزیم که رتبه یک گوگل چه مفهومی دارد و چطور میتوان بالاتر از رتبه 1 گوگل بود؟

تکنیک هایی برای افزایش بازدیدکننده و نرخ تبدیل به مشتری به شما خواهیم آموخت. استفاده از این تکنیک ها میتواند اثربخشی محتوای شما را تا 2 برابر افزایش دهد.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

جشنواره ترنم (تولیدات رسانه‌ای نوآورانه مردمی)

جشنواره ترنم (تولیدات رسانه‌ای نوآورانه مردمی)

مرکز نوآوری فرهنگی امید در سال 1396 با هدف توجه بیشتر به تولیدات رسانه‌ای نوآورانه مردمی، جشنواره‌ای به نام «ترنم» تدارک دید.

دیدار مدیرعامل مرکز با  رهبر معظم انقلاب اسلامی

دیدار مدیرعامل مرکز با رهبر معظم انقلاب اسلامی

مدیر عامل مرکز امید در دیدار با نخبگان علمی جوان با مقام معظم رهبری دیدار نمود.

روز ارائـه به سـرمـایه‌گـذار تیم‌‌های دوره اول شتابدهی

روز ارائـه به سـرمـایه‌گـذار تیم‌‌های دوره اول شتابدهی

در انتهای اولین دوره شتابدهی مرکز امید، برنامه‌ای تحت عنوان «روز ارائه به سرمایه‌گذار» در حضور جمعی از سرمایه‌گذاران، مدعوین و تیم‌های دوره دوم برگزار شد.

رویداد آسانسور1

رویداد آسانسور1

مرکز نوآوری فرهنگی امید نشست صمیمی با مدیران 3 کسب و کار نوپا (استودیو نیروانا،  استودیو مادر، ربات‌ساز فرمالو) را در تاریخ 1397/01/29 برگزار کرد.

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟
استارتاپ چندرسانه‌ای ، به استارتاپی گفته می‌شود که به منظور معرفی محصولات خود یا مشتریان، محتویات چندرسانه‌ای تولید و پخش می‌کند. محتویات تولیدی بنا به درخواست مشتری، می‌تواند در زمینه‌های ویدئو، تولید موسیقی، صداگذاری، پاورپوینت، پادکست‌های صوتی، انیمیشن، موشن‌گرافی، تیزرهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، بازی‌های گرافیکی و مواردی ازین دست باشد. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای تازه‌کار که در این زمینه به کار و فعالیت مشغول می شوند.

دومین دورهمی “امیدیا”

دومین دورهمی “امیدیا”

دومین دورهمی امیدیا به جهت نو بودن عرصه شتابدهی فرهنگی-رسانه‌ای و رفع ابهامات تشکیل شد

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 2