info@innomid.ir 021-63462000

رویداد رویازی؛ فرصتی برای همکاری تولیدکنندگان انیمیشن با سرمایه‌گذاران ایرانی و بین‌المللی

رویداد رویازی؛ فرصتی برای همکاری تولیدکنندگان انیمیشن با سرمایه‌گذاران ایرانی و بین‌المللی
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/12/07 0 نظر 117 بازدید

رویازی بستری‌ است که در آن ایده‌پردازان و تولید کنندگان انیمیشن، خریداران و سرمایه‌گذاران و سفارش دهندگان محصولات انیمیشن در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا تولیدکنندگان انیمیشن بتوانند ایده‌های خود را بهترین و امن‌ترین فضا به خریداران و سرمایه‌گذاران ارائه کنند. از سوی دیگر سرمایه‌گذاران و خریداران این فرصت را پیدا می‌کنند تا بتوانند بهترین ایده‌ها را در فضای شفاف انتخاب کنند. همچنین سفارش دهندگان محصولات انیمیشنی می‌توانند سفارشات خود را مطرح کنند.

رویداد «رویازی» و «پاویون بین‌المللی پویا نمایی» با هدف شکل‌گیری نگاه اقتصادی و علمی در تولیدات انیمیشنی ایران و همچنین معرفی این تولیدات در بازارهای بین‌المللی، 14 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

در نشست خبری صبح امروز رویداد رویازی که با حضور مجریان این رویداد برگزار شد. «محمدحسین سجادی نیری» دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این مطلب که رویداد پیش رو با همکاری «ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و «مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه‌ هنری» برگزار خواهد شد، گفت:

«سید امیر آقایی» رئیس کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز نیز با تاکید بر اینکه نبود ارتباط میان تولیدکنندگان انیمیشن و متقاضیان موجب خلاء در ساختار گردش مالی صنعت انیمیشن کشور شده‌است، عنوان کرد: «برگزاری پیچینگ انیمیشن برای ارائه ایده‌ها و تولیدات، سازندگان به متقاضیان و سرمایه‌گذاران فرآیند مناسبی برای رفع این خلاء است.»

به گفته او 60 مجموعه متنوع در این رویداد حضور دارند که در چهار گروه منتشرکنندگان انیمیشن (VOD)، صنایع جانبی و مکمل انیمیشن‌ها، مجموعه‌های فرهنگ‌ساز مانند شهرداری و محیط‌زیست و همچنین مجموعه‌های سرمایه‌گذار خطر پذیر حضور دارند.

«احسان کاوه» مدیر مرکز مطالعات و تولیدات تلویزیونی و انیمیشن سازمان سینمایی حوزه هنری نیز اعلام کرد که تاکنون 28 طرح برای آنها ارسال شده‌است که از میان آنها 15 طرح توانسته‌اند با استفاده از دوره‌های منتورینگ، ایده خود را برای ارائه ارتقا دهند. موضوع دیگری که کاوه به آن اشاره کرد ذی‌نفع نبودن برگزار کنندگان است چراکه به عقیده او این رویازی اولین قدم برای شکل گیری و تولید انیمیشن است و مشخص نیست پس از چند سال به نتیجه و سود خواهد رسید.

 

«امیر سحرخیز» رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فیلم‌سازان انیمیشن ایران با بیان اینکه یک سال از عمر این انجمن می‌گذرد گفت:

«انجمن صنفی فیلم‌سازان انیمیشن ایران با هدف صنعتی شدن انیمیشن ایران تشکیل شد تا بتواند بازار جدیدی برای تولیدکنندگان و حمایت از اعضاء آن ایجاد کند. رویداد پیچینگ رویازی ارتباط تولیدکننده و سرمایه‌گذار را برقرار خواهد کرد. البته ما در این رویداد توان تولیدات را راستی آزمایی کرده و آنها را در مسیر تولید همراهی خواهیم کرد. همچنین مرجعی برای رفع اختلافات میان این گروه‌ها وجود نداشت اما در این فضای شفاف ایده‌ها ثبت شده و از آنها حمایت می‌شود.»

«سیدرضا کاظمی» مدیر مرکز شتابدهنده امید نیز بخش‌های دولتی و خصوصی خواست تا نقش تسهیلگری در این پروسه داشته باشند تا اعتماد سرمایه‌گذاران خصوصی به حوزه انیمیشن جلب شود.

«مهدی نیامنش» مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیک آسا، رویازی را پلتفرمی شفاف خواند که فرصت‌های برابر را در اختیار تیم‌های شرکت کننده در سراسر کشور قرار می‌دهد. به گفته او بسیاری از شرکت‌ کنندگان این رویداد شرکت‌های خلاق و گروه‌های تولید کننده انیمیشن از سراسر شهرهای ایران هستند که حضور آنها به غنای فرهنگی تولیدات انیمیشن کمک خواهد کرد.

به عقیده «محمدرحیم لیوانی» رئیس مرکز پویانمایی صبا، صنعت انیمیشن ایران در وضعیت مطلوبی قرار دارد و می‌تواند وارد مرحله تجاری و ورود به بازارهای بین‌المللی شود و برای کشور ارز آوری داشته باشد.

گفتنی‌ است آنطور که «سیدحسین حسینی» مسئول پاویون بازار بین‌الملل اعلام کرد در این رویداد 8 سرمایه‌گذار از کشورهای منطقه و اروپایی نیز دعوت شده‌اند تا بتوانند ضمن تماشای انیمیشن‌های برگزیده ایرانی با تولیدکنندگان ایرانی تبادل نظر و همکاری داشته‌باشند: «تحریم‌ها در این همکاری‌ها تاثیرگذار نخواهد بود چرا که ما بعد از عقد قراردادها مکانیزمی با فرصت‌های اقتصادی مناسب تنظیم خواهیم کرد.»

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

اولین رویداد “ایده، امید، حرکت”

اولین رویداد “ایده، امید، حرکت”

نشست «ایده، امید، حرکت 1» با موضوع «موفقیت در کسب و کارهای چندرسانه‌ای» و حضور قریب به 80 نفر از فعالان و علاقمندان کسب و کارهای چندرسانه‌ای در سالن همایش خبرگزاری ایکنا با ایراد سخنرانی توسط سیدرضا کاظمی مدیر مرکز امید، سیدمحمدعلی صدری‌نیا کارگردان مجموعه دکترسلام، محمدابوالحسنی تهیه‌کننده مجموعه دیرین‌دیرین و امیرحسین خان‌احمدی مدیر توسعه بازار سینمامارکت برگزار گردید. در انتهای رویداد نیز گعده‌ی کوتاهی بین مدعوین، دست‌اندرکاران رویداد و شرکت‌کنندگان درباره موضوعات مطرح شده، ایده‌های مرتبط با امید و انتقال تجربیات بیشتر صورت گرفت.

پرسنا (Persona) چیست؟

پرسنا (Persona) چیست؟

یکی از عناصر مهم بازاریابی شناخت مناسب مشتری است. اینکه بدانید در واقع چه نوع افرادی از محصول استفاده میکنند، باعث میشود که از طرفی برای جذب و جلب رضایت این نوع افراد تلاش کنید و از طرفی وقت و هزینه زیادی را در امر بازاریابی برای افرادی که به مشتریانتان تبدیل نخواهند شد، هدر ندهید. هدف این مقاله، معرفی یک تکنیک است که بوسیله ی آن میتوانید آگاهی و شناخت خوبی نسبت به مشتریانتان پیدا کنید. 

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

صبح روز سه شنبه 16 خرداد 1396، جناب آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مرکز نوآوری فرهنگی امید از تیم‌های فعال و بخش‌های گوناگون این مرکز بازدید نمود.

رویداد آسانسور1

رویداد آسانسور1

مرکز نوآوری فرهنگی امید نشست صمیمی با مدیران 3 کسب و کار نوپا (استودیو نیروانا،  استودیو مادر، ربات‌ساز فرمالو) را در تاریخ 1397/01/29 برگزار کرد.

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟

کد مقاله: 101-18 حفظ بقاء و ماندگاری یک کسب و کار، از راهاندازی آن به مراتب دشوارتر است. اگر کسب و کاری را به تازگی شروع کردهاید و یا تصمیم گرفته اید استارت آپی برای خود راه بیندازید، باید بتوانید آن را سر پا نگه دارید. آمار و ارقام نشان میدهد، تقریبا نود درصد کسب و کارها، بعد از ایجاد شدن قادر نیستند خود را حفظ کنند و از بین میروند. بقاء و نگهداری یک کسب وکار، فرآیند چندان آسانی نیست، اما با وجود این، کسب وکارهای متعددی بودهاند که توانستند از موانع عبور کرده و به سوددهی برسند و حتی خود را قوی‌تر از گذشته کنند.

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید!

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید!

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید! از گذشته تا امروز، به کار گروهی و تیمی تاکید بسیاری  شده است، چرا که همیشه یک گروه، بهتر از یک نفر می اندیشد. حتی در ادیان مختلف، فعالیت­های مذهبی گروهی از ارزش بیشتری برخوردارند و به آن­ها تاکید بیشتری شده است. در دنیای امروز، روش های بسیاری برای حل مساله و بروز خلاقیت ابداع شده است، اما شاید نتوان هیچکدام را مانند روش بارش فکری، پرفایده و مفید دانست. بارش فکری یا طوفان فکری، یکی از معروف­ترین تکنیک­های خلاقیت در جهان است که می تواند برای حل بسیاری از مسائل حرفه­ای و شغلی کارآمد باشد. ما در این محتوا قصد داریم شما را با تکنیک بارش فکری و نحوه­ی اجرای موفق آن، بیشتر آشنا سازیم.

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0