info@innomid.ir 021-63462000

مرکز نوآوری فرهنگی امید افتتاح شد

مرکز نوآوری فرهنگی امید افتتاح شد
چکیده این مطلب : انتشار : 1395/05/19 0 نظر 298 بازدید

آئین افتتاح مرکز نوآوری فرهنگی امید طی مراسمی در تاریخ 18مردادماه 1395 با حضور مهندس ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی، مهندس صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس و مهندس سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری در محل آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

مهندس ضرغامی پس از آشنایی با نحوه فعالیت امید، این مرکز را پدیده‌ای نوظهور دانست و برداشت خود از اصطلاح شتاب‌دهی، جایگاه و مأموریت امید را در چند محور بیان کرد. وی امید را حلقهٔ مفقوده در فرآیند علمی و تحقیق و سپس تجاری‌سازی در این حوزه دانست و بیان کرد به دلیل نو بودن موضوع و حوزه کاری امید، مجموعه فرآیندها و روندها در این حوزه از شناسایی و جذب گرفته تا هدایت، آموزش و پشتیبانی‌های مادی و معنوی نیازمند نظریه‌پردازی و کار دقیق علمی است.

آیین افتتاح

یاسر جلالی، رئیس هیئت مدیره مرکز نوآوری فرهنگی امید، هدف مرکز را برجسته‌سازی آرمان‌های انقلاب اسلامی با تمرکز بر حوزه محتوا و از طریق تولید و تکثیر مولدین محتوا دانست و گفت: «ما به دنبال تولید جریان عظیم محتوایی از طریق گروه‌های کوچک تولید کننده محتوا هستیم.»وی در تعریف شتابدهی بیان داشت که امید فعلا به شتابدهندگی به عنوان یک قالب می‌نگرد و معتقد است در حوزه فرهنگ می‌بایست مجموعه‌ای از مفاهیم، بازتعریف شده و بومی‌سازی شوند.

مهندس صابری در مقایسه مرکز نوآوری فرهنگی امید و پارک علم و فناوری پردیس، تاسیس این دو مجموعه را دارای نقاط اشتراکی دانست و مهمترین آن را شکل‌گیری هر دوی این مجموعه‌ها از ایده‌های مردمی و دانشجویی عنوان کرد. ایشان در ادامه با اشاره به تاسیس مرکز شتابدهی نوآوری، از سال 93 و در زمان مدیریت دکتر ستاری، با هدف تکثر مجموعه‌هایی که بتوانند ایده‌های خوب را ارزیابی کرده و به حمایت از آن‌ها بپردازد، امید را مرکزی توصیف کرد که در همین راستا و با هدف حمایت و پشتیبانی از افراد فعال و دارای ایده که به دنبال ساخت فیلم و یا مستند هستند، تاسیس شده است.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

کارگاه بررسی جریان کارآفرینی و استـارت‌آپی

کارگاه بررسی جریان کارآفرینی و استـارت‌آپی

در راستای برگزاری برنامه‌های ترویجی، رویدادی با عنوان “بررسی جریان کارآفرینی و استارت‌آپی در دنیا و ایران” در دانشگاه صداوسیما و با حضور جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟

کد مقاله: 101-18 حفظ بقاء و ماندگاری یک کسب و کار، از راهاندازی آن به مراتب دشوارتر است. اگر کسب و کاری را به تازگی شروع کردهاید و یا تصمیم گرفته اید استارت آپی برای خود راه بیندازید، باید بتوانید آن را سر پا نگه دارید. آمار و ارقام نشان میدهد، تقریبا نود درصد کسب و کارها، بعد از ایجاد شدن قادر نیستند خود را حفظ کنند و از بین میروند. بقاء و نگهداری یک کسب وکار، فرآیند چندان آسانی نیست، اما با وجود این، کسب وکارهای متعددی بودهاند که توانستند از موانع عبور کرده و به سوددهی برسند و حتی خود را قوی‌تر از گذشته کنند.

دومین رویداد “ایده، امید، حرکت”

دومین رویداد “ایده، امید، حرکت”

دومین رویداد ایده، امید، حرکت با هدف بهره‌مندی از دانش و تجربه اهالی صنعت رسانه با حضور مهندس سیدمیثم سیدصالحی، مدیرعامل شرکت داده پردازی فناوا در سالن همایش‌های مرکز امید برگزار شد.

سیزدهمین رویداد “ایده، امید، حرکت”

سیزدهمین رویداد “ایده، امید، حرکت”

سیزدهمین رویداد “ایده، امید، حرکت” برگزار شد.

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید! جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید!

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید!

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید! از گذشته تا امروز، به کار گروهی و تیمی تاکید بسیاری  شده است، چرا که همیشه یک گروه، بهتر از یک نفر می اندیشد. حتی در ادیان مختلف، فعالیت­های مذهبی گروهی از ارزش بیشتری برخوردارند و به آن­ها تاکید بیشتری شده است. در دنیای امروز، روش های بسیاری برای حل مساله و بروز خلاقیت ابداع شده است، اما شاید نتوان هیچکدام را مانند روش بارش فکری، پرفایده و مفید دانست. بارش فکری یا طوفان فکری، یکی از معروف­ترین تکنیک­های خلاقیت در جهان است که می تواند برای حل بسیاری از مسائل حرفه­ای و شغلی کارآمد باشد. ما در این محتوا قصد داریم شما را با تکنیک بارش فکری و نحوه­ی اجرای موفق آن، بیشتر آشنا سازیم.

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1