info@innomid.ir 021-63462000

مرکز نوآوری فرهنگی امید افتتاح شد

مرکز نوآوری فرهنگی امید افتتاح شد
چکیده این مطلب : انتشار : 1395/05/19 0 نظر 1,017 بازدید

آئین افتتاح مرکز نوآوری فرهنگی امید طی مراسمی در تاریخ 18مردادماه 1395 با حضور مهندس ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی، مهندس صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس و مهندس سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری در محل آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

مهندس ضرغامی پس از آشنایی با نحوه فعالیت امید، این مرکز را پدیده‌ای نوظهور دانست و برداشت خود از اصطلاح شتاب‌دهی، جایگاه و مأموریت امید را در چند محور بیان کرد. وی امید را حلقهٔ مفقوده در فرآیند علمی و تحقیق و سپس تجاری‌سازی در این حوزه دانست و بیان کرد به دلیل نو بودن موضوع و حوزه کاری امید، مجموعه فرآیندها و روندها در این حوزه از شناسایی و جذب گرفته تا هدایت، آموزش و پشتیبانی‌های مادی و معنوی نیازمند نظریه‌پردازی و کار دقیق علمی است.

آیین افتتاح

یاسر جلالی، رئیس هیئت مدیره مرکز نوآوری فرهنگی امید، هدف مرکز را برجسته‌سازی آرمان‌های انقلاب اسلامی با تمرکز بر حوزه محتوا و از طریق تولید و تکثیر مولدین محتوا دانست و گفت: «ما به دنبال تولید جریان عظیم محتوایی از طریق گروه‌های کوچک تولید کننده محتوا هستیم.»وی در تعریف شتابدهی بیان داشت که امید فعلا به شتابدهندگی به عنوان یک قالب می‌نگرد و معتقد است در حوزه فرهنگ می‌بایست مجموعه‌ای از مفاهیم، بازتعریف شده و بومی‌سازی شوند.

مهندس صابری در مقایسه مرکز نوآوری فرهنگی امید و پارک علم و فناوری پردیس، تاسیس این دو مجموعه را دارای نقاط اشتراکی دانست و مهمترین آن را شکل‌گیری هر دوی این مجموعه‌ها از ایده‌های مردمی و دانشجویی عنوان کرد. ایشان در ادامه با اشاره به تاسیس مرکز شتابدهی نوآوری، از سال 93 و در زمان مدیریت دکتر ستاری، با هدف تکثر مجموعه‌هایی که بتوانند ایده‌های خوب را ارزیابی کرده و به حمایت از آن‌ها بپردازد، امید را مرکزی توصیف کرد که در همین راستا و با هدف حمایت و پشتیبانی از افراد فعال و دارای ایده که به دنبال ساخت فیلم و یا مستند هستند، تاسیس شده است.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

رویداد آسانسور1

رویداد آسانسور1

مرکز نوآوری فرهنگی امید نشست صمیمی با مدیران 3 کسب و کار نوپا (استودیو نیروانا،  استودیو مادر، ربات‌ساز فرمالو) را در تاریخ 1397/01/29 برگزار کرد.

پرسنا (Persona) چیست؟

پرسنا (Persona) چیست؟

یکی از عناصر مهم بازاریابی شناخت مناسب مشتری است. اینکه بدانید در واقع چه نوع افرادی از محصول استفاده میکنند، باعث میشود که از طرفی برای جذب و جلب رضایت این نوع افراد تلاش کنید و از طرفی وقت و هزینه زیادی را در امر بازاریابی برای افرادی که به مشتریانتان تبدیل نخواهند شد، هدر ندهید. هدف این مقاله، معرفی یک تکنیک است که بوسیله ی آن میتوانید آگاهی و شناخت خوبی نسبت به مشتریانتان پیدا کنید. 

آغازین روز نخستین دوره شتابدهی

آغازین روز نخستین دوره شتابدهی

     آیین «آغازین روز نخستین دوره شتابدهی» مرکزامید شنبه دوم بهمن ماه 1395 با حضور اساتید و فعالین جوان حوزه فرهنگ و رسانه برگزار شد. 

پانزدهمین رویداد “ایده، امید، حرکت”

پانزدهمین رویداد “ایده، امید، حرکت”

پانزدهمین رویداد “ایده، امید، حرکت” برگزار شد.

آغازین روز دومین دوره شتابدهی

آغازین روز دومین دوره شتابدهی

آئین «آغازین روز دومین دوره شتابدهی» مرکز نوآوری فرهنگی امید؛ هفتم بهمن ماه 96 در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف؛ برگزار شد.

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید! جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1