info@innomid.ir 021-63462000

ایدونوگیم؛ زیست بوم بازی سازی ایزان در کنار هم

ایدونوگیم؛ زیست بوم بازی سازی ایزان در کنار هم
چکیده این مطلب : انتشار : 1398/11/08 0 نظر 551 بازدید

گزارش اولین نشست تخصصی ایدونوگیم در حوزه صنعت بازی‌سازی

اولین نشست تخصصی ایدونوگیم، با هدف شبکه‌سازی و گردهمایی متخصصین صنعت بازی‌سازی، توسط گروه ایدونو و مرکز نوآوری فرهنگی امید، 12 دی ماه 1398 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

ایدونوگیم، میزبان حدود 150 نفر از فعالین و علاقه‌مندان حوزه بازی‌سازی، شامل شرکت‌های بزرگ، استارت‌آپ‌ها و استودیوهای نوپا و شتابدهنده‌های فعال در این زمینه بود و توانست در گام اول خود، حرکتی مثبت در جهت شبکه‌سازی و گفت‌وگوی بیشتر اهالی این صنعت به جای بگذارد.

در ایدونوگیم چه گذشت؟

ایدونوگیم، با گفت‌وگوی شرکت‌کنندگان خود آغاز شد. حضار به معرفی خود پرداخته و توانمندی‌ها و تخصص خود را شرح دادند. این اتفاق، موجب آشنایی اولیه و صحبت‌های بیشتر آنان در زمان‌های استراحت و شبکه‌سازی شد.

در این نشست تخصصی، چهار پنل برگزار شد و شرکت‌کنندگان ایدونوگیم، پای صحبت 16 مهمان رویداد نشستند. همچنین یک موضوع تخصصی در حوزه بازی‌های آنلاین ارائه شد.

  • پنل اول: بررسی روندهای امروز و آینده صنعت بازی‌های دیجیتال

در این پنل، درباره تکنولوژی‌های آینده صنعت بازی‌سازی و اثر بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و افزوده صحبت شد. همچنین روند رقابت بازی‌های کنسولی، موبایلی و آنلاین مورد بررسی قرار گرفت. مهمانان این بخش از رویداد، آقایان وفانژاد (سردبیر سایت ویجیاتو)، نصیری (معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای)، بهفرراد (مدیر استودیو مدریک) و کوزه‌گران (مدیر بازاریابی استودیو اردیبهشت) بودند.

  • پنل دوم: بررسی راهکار‌های بقای استودیو‌های کوچک در صحنه رقابت

پنل دوم ایدونوگیم، به بررسی راهکار‌های بقا و زنده‌ماندن استودیو‌های کوچک و نوپا در رقابت سنگین این روزها پرداخت.  این پنل با حضور آقایان نادعلی زاده (مدیر استودیو تاد)، شهیدی (مدیر استودیو BLACK CUBE GAMES)، نیکوهمت (مدیر راتاگیمز)، و عباسی (مدیر بازاریابی QUIZ OF KING) برگزار شد.

  • پنل سوم: سهم تبلیغات در درآمدزایی بازی‌های موبایلی

این پنل چگونگی تبلیغات مؤثرتر در بازی های موبایلی و اثر آن در محبوبیت بازی ها را بررسی کرد. آقایان وفانژاد (سردبیر سایت ویجیاتو)، احسان کمالی (مدیر خرید رسانه تپسل)، مسیح علاقه‌بند (BI Analyst استودیو مدریک) و سهند ملائی ( مدیر استودیو DropOut Games) اعضای این پنل بودند.

  • پنل چهارم: چگونگی تجاری‌سازی بازی‌های تولید داخل در عرصه‌ی بین‌المللی

پنل آخر ایدونوگیم، به یکی از نشست‌های داغ این روزهای صنعت بازی‌سازی تبدیل شد. حضور مهمانان سرشناس عرصه بازی‌سازی، موجب شد تا مخاطبین رویداد، یک ساعت پس از پایان برنامه در عصر پنج‌شنبه، مشتاقانه پای صحبت آنان بنشینند.

آقایان طه رسولی (مدیر شتابدهی آواگیمز)، محمد زهتابی (مدیر استودیو پاییزان) و امیر حسین ناطقی (مدیر QUIZ OF KING) و حسن مهدی اصل (مدیر شرکت سورنا اصل) مدعوین بخش آخر ایدونوگیم بودند.

همچنین آقای نیکومنش، مدیر راهکار شرکت ابرآروان، به ارائه کاربردهای رایانش ابری در حوزه بازی‌سازی پرداخت. این ارائه با عنوان "به بازی‌های آنلاین ابری فکر کنید" با استقبال مخاطبین ایدونوگیم روبه‌رو شد.  

ایدونوگیم، با حمایت انیستیتو ملی بازی‌سازی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همراهی شرکت تپسل برگزار شد. همچنین رسانه‌های شاخص این صنعت (ویجیاتو، گیم‌فا، گیم‌پس، کلیک، گیم‌اسکن) به عنوان حامی رسانه‌ای در کنار ایدونوگیم بودند.

و اما دو نکته:

تصاویر و فیلم‌های هر پنل، به صورت مجزا تهیه و تدوین شده است. در صورت تمایل، می‌توانید با ما در تماس باشید و برای در اختیار داشتن آن اقدام کنید.

ایدونوگیم، اولین نشست تخصصی در این حوزه بود که توسط گروه ایدونو و مرکز نوآوری فرهنگی امید برگزار شد. نشست های آتی ایدونوگیم، می‌تواند با حضور و همراهی شما، بهتر و گسترده‌تر شکل بگیرد. پس منتظر نظرات و پیشنهادهای شما هستیم.

 

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

صبح روز سه شنبه 16 خرداد 1396، جناب آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مرکز نوآوری فرهنگی امید از تیم‌های فعال و بخش‌های گوناگون این مرکز بازدید نمود.

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟
استارتاپ چندرسانه‌ای ، به استارتاپی گفته می‌شود که به منظور معرفی محصولات خود یا مشتریان، محتویات چندرسانه‌ای تولید و پخش می‌کند. محتویات تولیدی بنا به درخواست مشتری، می‌تواند در زمینه‌های ویدئو، تولید موسیقی، صداگذاری، پاورپوینت، پادکست‌های صوتی، انیمیشن، موشن‌گرافی، تیزرهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، بازی‌های گرافیکی و مواردی ازین دست باشد. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای تازه‌کار که در این زمینه به کار و فعالیت مشغول می شوند.

روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین

روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین

تاثیر و اثربخشی کار تیمی بر هیچ کس پوشیده نیست. در نوشته‌های تاریخی و متون مذهبی، کار تیمی یا گروهی به عنوان کاری با ارزش و شایسته تعریف می‌شود و به انجام آن تاکید فراوان شده است. کار تیمی به دلیل وجود همکاری و همفکری بین اعضاء، فوائد و اثرات بسیار زیادی برای کسب‌وکارها خواهد داشت. همان‌طور که کار تیمی باارزش است و باعث دستابی به اهداف و نتایج بزرگ می‌شود، تیم‌سازی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چه کار یا هدفی که قرار است انجام شود، بزرگتر باشد، تیم تشکیل‌دهنده، باید بزرگتر و ماهرتر باشد. وجود تیم ناکارآمد و غیر حرفه‌ای، سرمایه و انرژی کسب‌وکار را تلف خواهد کرد و باعث خسران خواهد شد. ما در این محتوا قصد داریم شما را با مشخصات و روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین آشنا سازیم:

اشتباهات بازاریابی که برای هر کسب وکار نوپا در حوزه فناوری آموزنده است!

اشتباهات بازاریابی که برای هر کسب وکار نوپا در حوزه فناوری آموزنده است!

هشت درس ساده که بنیان‌گذاران باید قبل از راه‌اندازی محصول خود بیاموزند.

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید! جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.

تقویت منابع مالی در استارتاپ

تقویت منابع مالی در استارتاپ

یک اصل مهم در راه اندازی یک استارتاپ، توجه به منابع مالی آن است. یک کارآفرین باید بداند، طرحش به چه میزان سرمایه نیاز دارد. آیا برای راه اندازی کسب و کار خود، میتواند خودکفا باشد و با میزان دارایی خود، ایده ی خود را پیاده سازی کند و به اهدافش برسد؟ یا اینکه به یک کمک مالی از بیرون نیازمند است؟ به چه میزان سرمایه نیاز دارد؟ از کجا میتواند این سرمایه را تامین کند؟ کارآفرین برای پاسخ به این سؤالات باید شناخت کاملی از روند اجرایی طرح و همینطور نحوه ی جذب سرمایه داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 2