info@innomid.ir 021-63462000

ایدونوگیم؛ زیست بوم بازی سازی ایزان در کنار هم

ایدونوگیم؛ زیست بوم بازی سازی ایزان در کنار هم
چکیده این مطلب : انتشار : 1398/11/08 0 نظر 323 بازدید

گزارش اولین نشست تخصصی ایدونوگیم در حوزه صنعت بازی‌سازی

اولین نشست تخصصی ایدونوگیم، با هدف شبکه‌سازی و گردهمایی متخصصین صنعت بازی‌سازی، توسط گروه ایدونو و مرکز نوآوری فرهنگی امید، 12 دی ماه 1398 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

ایدونوگیم، میزبان حدود 150 نفر از فعالین و علاقه‌مندان حوزه بازی‌سازی، شامل شرکت‌های بزرگ، استارت‌آپ‌ها و استودیوهای نوپا و شتابدهنده‌های فعال در این زمینه بود و توانست در گام اول خود، حرکتی مثبت در جهت شبکه‌سازی و گفت‌وگوی بیشتر اهالی این صنعت به جای بگذارد.

در ایدونوگیم چه گذشت؟

ایدونوگیم، با گفت‌وگوی شرکت‌کنندگان خود آغاز شد. حضار به معرفی خود پرداخته و توانمندی‌ها و تخصص خود را شرح دادند. این اتفاق، موجب آشنایی اولیه و صحبت‌های بیشتر آنان در زمان‌های استراحت و شبکه‌سازی شد.

در این نشست تخصصی، چهار پنل برگزار شد و شرکت‌کنندگان ایدونوگیم، پای صحبت 16 مهمان رویداد نشستند. همچنین یک موضوع تخصصی در حوزه بازی‌های آنلاین ارائه شد.

  • پنل اول: بررسی روندهای امروز و آینده صنعت بازی‌های دیجیتال

در این پنل، درباره تکنولوژی‌های آینده صنعت بازی‌سازی و اثر بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و افزوده صحبت شد. همچنین روند رقابت بازی‌های کنسولی، موبایلی و آنلاین مورد بررسی قرار گرفت. مهمانان این بخش از رویداد، آقایان وفانژاد (سردبیر سایت ویجیاتو)، نصیری (معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای)، بهفرراد (مدیر استودیو مدریک) و کوزه‌گران (مدیر بازاریابی استودیو اردیبهشت) بودند.

  • پنل دوم: بررسی راهکار‌های بقای استودیو‌های کوچک در صحنه رقابت

پنل دوم ایدونوگیم، به بررسی راهکار‌های بقا و زنده‌ماندن استودیو‌های کوچک و نوپا در رقابت سنگین این روزها پرداخت.  این پنل با حضور آقایان نادعلی زاده (مدیر استودیو تاد)، شهیدی (مدیر استودیو BLACK CUBE GAMES)، نیکوهمت (مدیر راتاگیمز)، و عباسی (مدیر بازاریابی QUIZ OF KING) برگزار شد.

  • پنل سوم: سهم تبلیغات در درآمدزایی بازی‌های موبایلی

این پنل چگونگی تبلیغات مؤثرتر در بازی های موبایلی و اثر آن در محبوبیت بازی ها را بررسی کرد. آقایان وفانژاد (سردبیر سایت ویجیاتو)، احسان کمالی (مدیر خرید رسانه تپسل)، مسیح علاقه‌بند (BI Analyst استودیو مدریک) و سهند ملائی ( مدیر استودیو DropOut Games) اعضای این پنل بودند.

  • پنل چهارم: چگونگی تجاری‌سازی بازی‌های تولید داخل در عرصه‌ی بین‌المللی

پنل آخر ایدونوگیم، به یکی از نشست‌های داغ این روزهای صنعت بازی‌سازی تبدیل شد. حضور مهمانان سرشناس عرصه بازی‌سازی، موجب شد تا مخاطبین رویداد، یک ساعت پس از پایان برنامه در عصر پنج‌شنبه، مشتاقانه پای صحبت آنان بنشینند.

آقایان طه رسولی (مدیر شتابدهی آواگیمز)، محمد زهتابی (مدیر استودیو پاییزان) و امیر حسین ناطقی (مدیر QUIZ OF KING) و حسن مهدی اصل (مدیر شرکت سورنا اصل) مدعوین بخش آخر ایدونوگیم بودند.

همچنین آقای نیکومنش، مدیر راهکار شرکت ابرآروان، به ارائه کاربردهای رایانش ابری در حوزه بازی‌سازی پرداخت. این ارائه با عنوان "به بازی‌های آنلاین ابری فکر کنید" با استقبال مخاطبین ایدونوگیم روبه‌رو شد.  

ایدونوگیم، با حمایت انیستیتو ملی بازی‌سازی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همراهی شرکت تپسل برگزار شد. همچنین رسانه‌های شاخص این صنعت (ویجیاتو، گیم‌فا، گیم‌پس، کلیک، گیم‌اسکن) به عنوان حامی رسانه‌ای در کنار ایدونوگیم بودند.

و اما دو نکته:

تصاویر و فیلم‌های هر پنل، به صورت مجزا تهیه و تدوین شده است. در صورت تمایل، می‌توانید با ما در تماس باشید و برای در اختیار داشتن آن اقدام کنید.

ایدونوگیم، اولین نشست تخصصی در این حوزه بود که توسط گروه ایدونو و مرکز نوآوری فرهنگی امید برگزار شد. نشست های آتی ایدونوگیم، می‌تواند با حضور و همراهی شما، بهتر و گسترده‌تر شکل بگیرد. پس منتظر نظرات و پیشنهادهای شما هستیم.

 

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین

روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین

تاثیر و اثربخشی کار تیمی بر هیچ کس پوشیده نیست. در نوشته‌های تاریخی و متون مذهبی، کار تیمی یا گروهی به عنوان کاری با ارزش و شایسته تعریف می‌شود و به انجام آن تاکید فراوان شده است. کار تیمی به دلیل وجود همکاری و همفکری بین اعضاء، فوائد و اثرات بسیار زیادی برای کسب‌وکارها خواهد داشت. همان‌طور که کار تیمی باارزش است و باعث دستابی به اهداف و نتایج بزرگ می‌شود، تیم‌سازی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چه کار یا هدفی که قرار است انجام شود، بزرگتر باشد، تیم تشکیل‌دهنده، باید بزرگتر و ماهرتر باشد. وجود تیم ناکارآمد و غیر حرفه‌ای، سرمایه و انرژی کسب‌وکار را تلف خواهد کرد و باعث خسران خواهد شد. ما در این محتوا قصد داریم شما را با مشخصات و روش‌های تیم‌سازی بر مبنای استراتژی‌های نوین آشنا سازیم:

نشست تحلیلی راهبردهای رسانه‌ای جریان‌های سیاسی در انتخابات

نشست تحلیلی راهبردهای رسانه‌ای جریان‌های سیاسی در انتخابات

این برنامه به‌عنوان اولین نشست تخصصی جشنواره «ترنم»؛ دوشنبه 27 مرداد برگزار شد.

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟
استارتاپ چندرسانه‌ای ، به استارتاپی گفته می‌شود که به منظور معرفی محصولات خود یا مشتریان، محتویات چندرسانه‌ای تولید و پخش می‌کند. محتویات تولیدی بنا به درخواست مشتری، می‌تواند در زمینه‌های ویدئو، تولید موسیقی، صداگذاری، پاورپوینت، پادکست‌های صوتی، انیمیشن، موشن‌گرافی، تیزرهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، بازی‌های گرافیکی و مواردی ازین دست باشد. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای تازه‌کار که در این زمینه به کار و فعالیت مشغول می شوند.

پرسنا (Persona) چیست؟

پرسنا (Persona) چیست؟

یکی از عناصر مهم بازاریابی شناخت مناسب مشتری است. اینکه بدانید در واقع چه نوع افرادی از محصول استفاده میکنند، باعث میشود که از طرفی برای جذب و جلب رضایت این نوع افراد تلاش کنید و از طرفی وقت و هزینه زیادی را در امر بازاریابی برای افرادی که به مشتریانتان تبدیل نخواهند شد، هدر ندهید. هدف این مقاله، معرفی یک تکنیک است که بوسیله ی آن میتوانید آگاهی و شناخت خوبی نسبت به مشتریانتان پیدا کنید. 

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی اگر شما به فکر ایجاد یک تغییر و یا تاسیس یک استارتاپ هستید، در این مقاله لیستی از ویژگی هایی که نیاز هست داشته باشید را خواهید یافت و همچنین با چند ابزار ساده که شما را در  مسیر کارآفرینی و ایجاد استارتاپ کمک خواهد کرد، آشنا خواهید شد.  

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟ تصور کنید ماژیکی در دست دارید که همزمان هم می‌تواند بنویسد و هم نوشته‌ها را پاک کند. شما پس از خلق ایده و ابداع این محصول، نیاز دارید تا محصول‌تان را به مشتری معرفی کنید تا به طور کامل آن را بشناسد. چرا باید بازار مربوط به کسب و کارتان را بشناسید؟ به زبان ساده باید گفت برای اینکه بتوانید اهداف و استراتژِی‌های‌تان را اصلاح کنید و به پیش روید باید بازارتان را بشناسید. در حقیقت برای داشتن یک بازاریابی خوب شما نخست باید بازارشناسی خوبی را انجام داده باشید. با ما همراه باشید تا سفری در بازارشناسی را تجربه کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1