ایدونو یک رویداد 3 روزه با هدف افزایش اطلاعات کاربردی کسب و کار، در حوزه فرهنگ و رسانه است. در این رویداد شرکت کنندگان ایده های خود را برای حل چالش های دو حوزه مذکور به صورت انفرادی و یا جمعی ارائه دادند، تیم خود را تشکیل و به رقابت پرداختند.
در ایدونو، سعی کردیم تا یک جامعه هدف از فعالین حوزه فرهنگی و رسانهای تشکیل دهیم، کار تیمی را یاد بدهیم، ایدههایی که با چالشهای ایدونو طراحی شده است را به اجرا بگذاریم و داوران به ایده و ارائهشان امتیاز بدهند. در پایان نیز سرمایهگذاران بر روی ایدههایی که قابلیت تجاریسازی دارند، سرمایهگذاری کنند.
در ایدونو، مربیان با تخصصهای مختلفی در بین شرکتکنندگان حضور داشتند، ایدهها را بررسی کردند، پیشنهادات ویژه و تجربیاتشان را با تیمها در میان گذاشتند، مدل کسب و کارشان را تکمیل و به تجاریسازی ایده و پیشرفت آن کمک کردند.
در پیشرویداد ایدونو شرکتکنندگان در 3 کارگاه آموزشی شرکت کردند. یاد گرفتند؛ چگونه ایده هایی که قابلیت تجاریسازی دارند را کشف کنند، با مدلهای کسب و کار آشنا شدند و مهارتهای تیمسازی در کسب و کارهای نوپا را از زبان بهترین اساتید آموختند.
در پایان پیش رویداد شرکت کنندگان با چالش های ایدونو آشنا شدند و ایدههای خود را مطابق با چالش ها پیاده سازی کردند.
در دو روز اصلی رویداد تیم ها در صندوق نوآوری و شکوفایی حضور پیدا کردند. در طول این 2 روز با مربیان این حوزه ارتباط گرفتند، در 3 کارگاه تخصصی بوم ناب، اعتبارسنجی محصولات و نحوه ارائه موثر به سرمایهگذار شرکت کردند. ظهر پنج شنبه ، ایده ی کلیه تیم ها داوری شد و 10 تیم برتر انتخاب شدند. در اختتامیه مراسم نیز با ارائه 10 تیم برتر در برابر سرمایه گذاران 3 تیم اول رویداد انتخاب و جوایز نقدی و غیر نقدی تقدیم شد.
این رویداد در تاریخ 5 و 6 دی ماه با حضور 89 تن متشکل از 34 تیم در محل صندوق نوآوری و شکوفایی توسط تیم اجرایی مرکز نوآوری فرهنگی امید برگزار شد.
جهت عضویت در گروه تلگرامی فعالین حوزه فرهنگ و رسانه اینجا کلیک کنید
چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید! جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.
مرکز نوآوری فرهنگی امید در نمایشگاه الکامپ 1397 حضور پیدا کرد.
استارتاپ چند رسانهای ؛ آری یا نه؟
استارتاپ چندرسانهای ، به استارتاپی گفته میشود که به منظور معرفی محصولات خود یا مشتریان، محتویات چندرسانهای تولید و پخش میکند. محتویات تولیدی بنا به درخواست مشتری، میتواند در زمینههای ویدئو، تولید موسیقی، صداگذاری، پاورپوینت، پادکستهای صوتی، انیمیشن، موشنگرافی، تیزرهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، بازیهای گرافیکی و مواردی ازین دست باشد. استارتاپها و کسبوکارهای تازهکار که در این زمینه به کار و فعالیت مشغول می شوند.
مرکز نوآوری فرهنگی امید در راستای رسالت خودو به جهت تسهیل در تولید محتوای ناب و جریانسازی در عرصه رسانهای از محصولات بومی با محتوای اصیل و کاربردی حمایت می کند.
مرکز نوآوری فرهنگی امید در هفتمین نمایشگاه اینوتکس حضور پیدا کرد.
مدیر عامل مرکز امید در دیدار با نخبگان علمی جوان با مقام معظم رهبری دیدار نمود.