info@innomid.ir 021-63462000

ایدونو | اولین ماراتون ایده و نوآوری در حوزه فرهنگ و رسانه

ایدونو | اولین ماراتون ایده و نوآوری در حوزه فرهنگ و رسانه
چکیده این دوره : انتشار : 1397/09/10 0 نظر 1,086 بازدید

در ایدونو ، سعی داریم تا یک جامعه هدف از فعالین حوزه فرهنگی و رسانه‌ای تشکیل دهیم تا کار تیمی را یاد بگیریم، ایده خود را به اجرا بگذاریم، به سرمایه‌گذاران ارائه بدهیم، داوران به ایده و ارائه‌مان امتیاز بدهند، در ماراتون 3 روزه برنده شویم در پایان نیز سرمایه‌گذاران بر روی ایده‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی را دارند سرمایه‌گذاری کنند.

ایدونو یک رویداد 3 روزه با هدف افزایش اطلاعات کاربردی کسب و کار، در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای است. در این رویداد شما به صورت انفرادی و یا جمعی ایده‌ی خود را ارائه می‌دهید، تیم خود را تشکیل و به رقابت می‌پردازید.

 در ایدونو، سعی داریم تا یک جامعه هدف از فعالین حوزه فرهنگی و رسانه‌ای تشکیل دهیم تا کار تیمی را یاد بگیریم، ایده خود را که با چالش‌های ایدونو طراحی کرده ایم را به اجرا بگذاریم، به سرمایه‌گذاران ارائه بدهیم، داوران به ایده و ارائه‌مان امتیاز بدهند، در ماراتون 3 روزه برنده شویم در پایان نیز سرمایه‌گذاران بر روی ایده‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی دارند، سرمایه‌گذاری کنند.

در ایدونو تنها نیستید! منتورها با تخصص‌های مختلفی در بین شما حضور دارند، ایده‌های شما را بررسی می‌کنند، پیشنهادات ویژه و تجربیات گذشته خود را با شما در میان می‌گذارند‌، مدل کسب و کارتان را بهتر می‌نویسند و به تجاری‌سازی ایده‌ و پیشرفت آن کمک می‌کنند.

مخاطبین این رویداد چه‌کسانی هستند؟
اگر شما در یکی از حوزه‌های ذیل تخصص دارید و یا فعالیتی در این عرصه داشته اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما و حتما در این رویداد شرکت کنید:
ایده‌های رسانه‌ای مثل: فیلم مستند و داستانی، انیمیشن، بازی‌های دیجیتال، موشن گرافیک، نماهنگ، واقعیت افزوده و مجازی (VR، AR)، شبکه‌های اجتماعی، توزیع و یا اکران محصولات چندرسانه‌ای، کمپین‌سازی و...
ایده‌های فرهنگی مثل: خدمات آموزشی، تولیدات آموزشی، نشریات پژوهشی، تحقیق و توسعه، داده کاوی و...

 

 

پوستر رویداد ایدونو

 

در پیش‌رویداد شما در 3 کارگاه آموزشی شرکت می‌کنید، یاد می‌گیرید که چگونه ایده هایی که قابلیت تجاری‌سازی دارند را پیدا کنید، با مدل‌های کسب و کار آشنا می‌شوید، خلاقیت در کسب و کار و مهارت‌های تیم‌سازی در کسب و کارهای نوپا را از زبان بهترین اساتید یاد می‌گیرید. 

در پیش‌رویداد شما با چالش‌های ماراتن روبرو خواهید شد و باید ایده‌های خود را مطابق با چالش‌ها پیاده‌سازی و آماده کنید.

پس حضور در پیش‌رویداد برای کسانی که می‌خواهند در رویداد شرکت کنند، الزامیست :)
 

 در افتتاحیه رویداد، به شرکت‌کنندگان فرصت داده می‌شود که ایده‌های خود را (که با تمرکز بر چالش‌ها آماده کرده‌اند) درباره هرگونه فعالیتی که ارزش افزوده‌ای ایجاد می‌کند، برای سایرین مطرح کنند و بعد از رای‌گیری شرکت‌کنندگان، ایده‌های جذاب‌تر انتخاب و گروه‌هایی برای اجرای این ایده‌ها تشکیل می‌شوند.

روزهای چهارشنبه (بعد از افتتاحیه تا غروب) و پنج شنبه(صبح تا قبل اختتامیه) نیز گروه ها مشغول تبدیل ایده‌ی خام اولیه به یک محصول و مدل کسب‌و‌کار صحیح بوده و پلن تجاری، کارهای تحقیقاتی و اعتبارسنجی بازار را نیز انجام خواهند داد. 

در اختتامیه رویداد، شما حاصل فعالیت دو روزه خود را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهید؛ فرصت دارید تا همان جا ایده‌تان را معرفی و سرمایه مادی و معنوی را کسب و قرارداد آن را ببندید. داوران نیز ایده شما را به چالش می‌کشند، از شما درباره ایده و تیم‌‌تان سوال می‌پرسند و در نهایت به ایده‌ و تیم‌تان رای می‌‌دهند، به تیم‌های منتخب ایدونو هدایای نقدی و غیر نقدی نیز اهداء می‌گردد.

فراموش نکنید اگر تیم‌تان جزو سه تیم برتر نشد اشکالی ندارد! شما فرصت ارائه به سرمایه‌گذار را دارید و می‌توانید تا 120 میلیون تومان برای اجرایی کردن ایده‌‌تان سرمایه جذب کنید :)

 

جوایز تیم‌های منتخب توسط داوران:

- تیم اول: دریافت مبلغ 50.000.000 ریال هدیه نقدی + تندیس + هدیه معنوی

- تیم دوم: دریافت مبلغ 30.000.000 ریال هدیه نقدی تندیس + هدیه معنوی

- تیم سوم: دریافت مبلغ 20.000.000 ریال هدیه نقدی تندیس + هدیه معنوی

 

 

 

خبرهای دست اول را می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی ما دنبال کنید:

 

   

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید!

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید!

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید! از گذشته تا امروز، به کار گروهی و تیمی تاکید بسیاری  شده است، چرا که همیشه یک گروه، بهتر از یک نفر می اندیشد. حتی در ادیان مختلف، فعالیت­های مذهبی گروهی از ارزش بیشتری برخوردارند و به آن­ها تاکید بیشتری شده است. در دنیای امروز، روش های بسیاری برای حل مساله و بروز خلاقیت ابداع شده است، اما شاید نتوان هیچکدام را مانند روش بارش فکری، پرفایده و مفید دانست. بارش فکری یا طوفان فکری، یکی از معروف­ترین تکنیک­های خلاقیت در جهان است که می تواند برای حل بسیاری از مسائل حرفه­ای و شغلی کارآمد باشد. ما در این محتوا قصد داریم شما را با تکنیک بارش فکری و نحوه­ی اجرای موفق آن، بیشتر آشنا سازیم.

اختتامیه جشنواره ترنم

اختتامیه جشنواره ترنم

این مراسم با حضور جمعی از تولیدکنندگان محتوا و علاقه‌مندان حوزه رسانه هم‌زمان با آغازین روز دومین دوره شتابدهی مرکز نوآوری فرهنگی امید در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.   

تقویت منابع مالی در استارتاپ

تقویت منابع مالی در استارتاپ

یک اصل مهم در راه اندازی یک استارتاپ، توجه به منابع مالی آن است. یک کارآفرین باید بداند، طرحش به چه میزان سرمایه نیاز دارد. آیا برای راه اندازی کسب و کار خود، میتواند خودکفا باشد و با میزان دارایی خود، ایده ی خود را پیاده سازی کند و به اهدافش برسد؟ یا اینکه به یک کمک مالی از بیرون نیازمند است؟ به چه میزان سرمایه نیاز دارد؟ از کجا میتواند این سرمایه را تامین کند؟ کارآفرین برای پاسخ به این سؤالات باید شناخت کاملی از روند اجرایی طرح و همینطور نحوه ی جذب سرمایه داشته باشد.

حضور در نمایشگاه الکامپ 1397

حضور در نمایشگاه الکامپ 1397

مرکز نوآوری فرهنگی امید در نمایشگاه الکامپ 1397 حضور پیدا کرد.

جشنواره ترنم (تولیدات رسانه‌ای نوآورانه مردمی)

جشنواره ترنم (تولیدات رسانه‌ای نوآورانه مردمی)

مرکز نوآوری فرهنگی امید در سال 1396 با هدف توجه بیشتر به تولیدات رسانه‌ای نوآورانه مردمی، جشنواره‌ای به نام «ترنم» تدارک دید.

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید! جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0