info@innomid.ir 021-63462000

مشروح گزارش آغازین روز امید

مشروح گزارش آغازین روز امید
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/04/03 0 نظر 980 بازدید

آیین «آغازین روز نخستین دوره شتابدهی »  مرکزامید  شنبه دوم بهمن ماه 1395 با حضور اساتید و فعالین جوان حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد. آقایان پرویز کرمی، شهاب اسفندیاری، غلامرضا نوری و نادر طالب زاده به همراه سید رضا کاظمی مدیرعامل مرکز امید در مورد این طرح و فعالیت در عرصه تولید محتوای فرهنگی – هنری به سخنرانی پرداختند.
 

آیین «آغازین روز نخستین دوره شتابدهی »  مرکزامید  شنبه دوم بهمن ماه 1395 با حضور اساتید و فعالین جوان حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد. آقایان پرویز کرمی، شهاب اسفندیاری، غلامرضا نوری و نادر طالب زاده به همراه سید رضا کاظمی مدیرعامل مرکز امید در مورد این طرح و فعالیت در عرصه تولید محتوای فرهنگی – هنری به سخنرانی پرداختند.
در پایان این مراسم به پاس چند دهه تلاش استاد نادر طالب زاده در تولید آثار فرهنگی در راستای ارزش های انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای موثر در این عرصه از ایشان به‌عنوان مربی نمونه تقدیر به عمل آمد.
همچنین علاوه بر سخنرانان، شخصیت‌های فرهنگی و اقتصادی دیگری هم در این برنامه حضور پیدا کردند که از آن جمله می‌توان به دکتر زرنوخی (مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران و رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر)، مهندس میرامینی (مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین)، آقای کاشفی‌پور (مدیر حوزه هنری دیجیتال)، مهندس صابری (معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس)، مهندس هزاوه (مدیر مرکز شتابدهی نوآوری)، آقای مقیمی (معاون توسعه فناوری صندوق دانا) و مهندس پنیریان (مدیرعامل مرکز شتابدهی و نوآوری یاس) اشاره نمود.

 

غلامرضا نوری اولین سخنران این برنامه بود.
مدیر کل تولید و توزیع محتوای فضای مجازی سازمان صدا و سیما در رابطه با چالش‌های موجود در عرصه رسانه کشور گفت: در دوره‌های مختلف بعد از انقلاب نگرانی‌ها و چالش‌ هایی وجود داشته از جمله چالش در حوزه زیرساخت و چندی است، مسئولین دچار چالشی هستند به نام چالش سرویس که هنوز هم این مسئله جدی است. اما در واقع ما در آستانه یک چالش بسیار بزرگ هستیم به نام چالش محتوا و موضوع اصلی هم در این زمینه اثربخشی محتواست.

وی افزود: راهبرد ما در محتوا باید توسعه خالقان محتوا باشد؛ آن هم نه خالقانی با کیفیت قبل، بلکه با کیفیتی بسیار فراتر از قبل که در این عدم توازن ما با جبهه مقابل، بتوانند محتوایی را تولید کنند که در آن چالش امکان هم‌آوردی برای ما فراهم شود. راهبرد توسعه خالقان محتوا با روش‌های نوین می‌‌شود همین شتابدهنده‌‌ها .

مجموعه امید به درستی این راهبرد را انتخاب کرده است. قطعاً خالقانی که در این راهبرد جدید توسعه پیدا می‌ کنند حتماً باید در مرزهای هنر و در مرزهای خلاقیت باشند، حتماً باید کسانی که از چنین شتابدهنده‌ای، شتابدهی می‌شوند باید توانایی شناخت پیام‌های صحیح و پیام‌های اصلی را از انبوه پیام‌ها داشته باشند و باید توانایی طراحی صفر تا صد این پیام‌ها را داشته باشند.

شهاب اسفندیاری دومین سخنران این مراسم بود.
وی در ابتدا به بیان نگرانی های خود از ورود مهندسین به فضای فرهنگ و هنر پرداخت و گفت : ما دچار یک بحران جدی در تولید محتوا هستیم و به نظر می‌آید مشکلاتی که به وجود آمده ناشی از همین نگاه‌های سطحی، عجولانه و شتابزده و ورود مهندسین به عرصه‌ی تولید محتواست. البته ما مهندسینی داریم که در عرصه مدیریت فرهنگی خوش درخشیدند اما این درخشیدن مربوط به فرهنگی بودن آنان است.

رئیس دانشگاه صدا و سیما افزود: ما اهالی فرهنگ و هنر نیاز داریم به نگرش‌ها و علم و دانش‌های جدید، نیاز داریم شناخت داشته باشیم از زیرساخت‌های فناوری جدید، نیاز داریم بشناسیم علوم اقتصادی را برای اینکه بتوانیم محصولمان را برای مخاطب بهتر توزیع کنیم و البته قطعاً علوم بکار رفته در مهندسی و اقتصاد نیز برای مدیریت پروژه مهم است .

در نهایت امیدواریم این نشست آغازی باشد برای هم گرایی و هم افزایی این علوم و همچنین مثمر ثمر و مفید باشد در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی.

سخنران دیگر  این مراسم پرویز کرمی بود.
کرمی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخنان دکتر اسفندیاری در زمینه ورود مهندسین به عرصه فرهنگ و هنر بیان کرد که وی مهندس نبوده و دانش آموخته رشته جامعه شناختی است.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری در ادامه گفت: از حدود چهار سال پیش دغدغه‌ اتصال بین تولید علم و محصول شکل جدی‌تر به خود گرفت تا ارتباط منطقی بین پارک‌های علم وفناوری و سایر عناصر و اجزای خانواده فناوری و زیست بوم کارآفرینی ایجاد شود و از سه سال پیش بعد از اجزایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان  همه مجموعه‌ها اعم از معاونت علمی ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری پردیس، مراکز شتابدهی، وزارت علوم و … به سمت برطرف کردن این نقیصه حرکت کردند.

پرویز کرمی در همین رابطه گفت: من خیلی خوشحالم از اینکه جناب آقای کاظمی و دوستان ایشان در مرکز امید به این عرصه ورود کرده اند و افزود: روزی که موضوع استارت آپ‌ها در کشور مطرح شد اولین دغدغه‌ای که در دل دلسوزان و مدیران فرهنگی انقلاب ایجاد شد این بود که این پدیده، یک پدیده غربی و وارداتی از غرب است و نگاه و دیدگاه جوانان ما را متمایل به فرهنگ غربی خواهد کرد و طبیعتا در زمان اجرای طرح های حمایتی از استارتاپ‌ها، بسیاری از جوان‌های مستعد و خوبی که در این حوزه ورود پیدا کرده بودند؛ نگران این بوده که غرب به قصد ضربه زدن به کسب و کار و فضای استارتاپی ایران وارد شده باشد لذا مخالفت‌هایی در این عرصه وجود داشت اما ورود مجموعه‌هایی مثل مجموعه امید این اطمینان را می‌دهد که این نوع نگاه به موضوع استارتاپی در ایران ان‌شاءا… جنبه ملی و بومی به خود گرفته و می‌تواند فضاها و افراد دیگر را هم وارد این فضا کند.

سید رضا کاظمی دیگر سخنران این مراسم بود.
مدیر عامل مرکز نوآوری فرهنگی امید گفت: سخنان میهمانان عزیز نشان از این دارد که حوزه‌ای که ما به آن ورود کردیم، حوزه سخت و دشواری است و محل تلاقی چند موضوع متفاوت است.
اما دغدغه ما از روز مطرح نمودن طرح تشکیل امید، احساس وجود خلاء حلقه واسطی در فضای فرهنگی_رسانه‌ای کشور بود که ما به دنبال رفع این خلا و ایجاد اتصال بین فضای علمی و هنری_رسانه‌ای و فضای کسب و کار و تولیدات نوآورانه در این عرصه هستیم.

وی افزود: ما در امید به دنبال این هستیم تا جوانانی که به این عرصه ورود کرده، تخصص اولیه رو را داشته و نیز توان فنی لازم را دارند اما نمی‌توانند این چرخه را اقتصادی کرده و ادامه بدهند و از این رو یا از این حوزه خارج می‌شوند یا هضم در مجموعه های دیگر می‌شوند را حمایت کرده و به نقطه مطلوب و خودکفایی برسانیم.

نادر طالب زاده آخرین سخنران این مراسم بود.
وی که به عنوان استاد مطرح حوزه فرهنگ و رسانه به این جلسه دعوت شده بود گفت: میوه های این انقلاب و ثمره آن شما هستید و انقلاب اسلامی نیز میوه تاریخ است.

طالب زاده آموزش جوانان در حوزه رسانه را امری مهم و خطیر دانست و در مورد اعضای مجموعه سفیر فیلم که از مجموعه‌های حامی مرکز امید است گفت: بچه‌های سفیرفیلم در این عرصه استاندارد بچه حزب اللهی‌ها را شکل دادند و مهمتر از فیلم، خود این مجموعه است که افراد و شخصیت‌های فرهیخته‌ای هستند.

طالب زاده در پایان یادآور شد: حتماً تقوا در مستندسازی را باید رعایت کرد، بعضی کارها را نباید ساخت، بعضی مصاحبه‌ها را نباید انجام داد و بعضی سوژه‌ها را نباید دنبال کرد.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟

کد مقاله: 101-18 حفظ بقاء و ماندگاری یک کسب و کار، از راهاندازی آن به مراتب دشوارتر است. اگر کسب و کاری را به تازگی شروع کردهاید و یا تصمیم گرفته اید استارت آپی برای خود راه بیندازید، باید بتوانید آن را سر پا نگه دارید. آمار و ارقام نشان میدهد، تقریبا نود درصد کسب و کارها، بعد از ایجاد شدن قادر نیستند خود را حفظ کنند و از بین میروند. بقاء و نگهداری یک کسب وکار، فرآیند چندان آسانی نیست، اما با وجود این، کسب وکارهای متعددی بودهاند که توانستند از موانع عبور کرده و به سوددهی برسند و حتی خود را قوی‌تر از گذشته کنند.

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. مهم نیست که محصول یا خدمتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید چقدر عالی و فوق العاده است، اگر به درستی تبلیغ نکنید هیچکس اسمی از محصول تان نخواهد شنید. اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی، روندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر این روند به درستی اجرا شود، تبلیغات می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده برای کسب و کار کوچک شما باشد؛ اما اگر ضعیف اجرا شود، تبلیغات می تواند باعث از دست رفتن همه سرمایه تان شود. با این توضیحات در ادامه با 6 گام جهت اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.

کارگاه بررسی جریان کارآفرینی و استـارت‌آپی

کارگاه بررسی جریان کارآفرینی و استـارت‌آپی

در راستای برگزاری برنامه‌های ترویجی، رویدادی با عنوان “بررسی جریان کارآفرینی و استارت‌آپی در دنیا و ایران” در دانشگاه صداوسیما و با حضور جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

حضور در نمایشگاه الکامپ 1397

حضور در نمایشگاه الکامپ 1397

مرکز نوآوری فرهنگی امید در نمایشگاه الکامپ 1397 حضور پیدا کرد.

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

صبح روز سه شنبه 16 خرداد 1396، جناب آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مرکز نوآوری فرهنگی امید از تیم‌های فعال و بخش‌های گوناگون این مرکز بازدید نمود.

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید! جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 2