info@innomid.ir 021-63462000

راهکار ‌های رسیدن به خلاقیت / نواوری چیست؟

راهکار ‌های رسیدن به خلاقیت / نواوری چیست؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/08/11 0 نظر 288 بازدید

راهکار ‌های رسیدن به خلاقیت / نواوری چیست؟

در دنیای امروز با گسترش علم و فناوری در شاخه های مختلف رقابت گسترده ای برای پیشرفت افراد در همه زمینه ها وجود دارد. عوامل مختلفی تعیین کننده سطح عرصه های زندگی یک فرد است، از زندگی شخصی وی گرفته تا مسائل مربوط به کسب و کار او. با بررسی نمونه ای از افراد موفق در بسیاری از حوزه مشخصه های مشترکی درون همه آنها یافت شده است. عواملی مانند سطح بالای علمی، اراده های قوی و انگیزه های درونی عمیق، خلاقیت و نوآوری و...

راهکار ‌های رسیدن به خلاقیت / نواوری چیست؟

در دنیای امروز با گسترش علم و فناوری در شاخه های مختلف رقابت گسترده ای برای پیشرفت افراد در همه زمینه ها وجود دارد. عوامل مختلفی تعیین کننده سطح عرصه های زندگی یک فرد است، از زندگی شخصی وی گرفته تا مسائل مربوط به کسب و کار او. با بررسی نمونه ای از افراد موفق در بسیاری از حوزه مشخصه های مشترکی درون همه آنها یافت شده است. عواملی مانند سطح بالای علمی، اراده های قوی و انگیزه های درونی عمیق، خلاقیت و نوآوری و...

تمامی عوامل ذکر شده بیشتر از اینکه جنبه شخصیتی یا درونی داشته باشند مهارت هایی هستند که با سعی و تلاش مداوم بوجود می آیند علی الخصوص عامل خلاقیت. برای بسیاری از افراد متاسفانه این مساله به صورت درونی جا افتاده که ذهن خلاقی ندارند یا نمی توانند کارهایشان را با خلاقیت انجام دهند چرا که استعداد آن را ندارند. سد محکم این گونه افراد همواره عامل درجا زدن و یکنواختی آنان می باشد بی آنکه سعی کنند با ریشه یابی این مساله یک بار برای همیشه آن را برطرف نماید.

در این مطلب قصد آن را داریم که به زبان بسیار ساده خلاقیت را تعریف و راهکارهای اجرای خلاق کارها را بیان کنیم.

خلاقیت چیست؟

خلاقیت یک مهارت است، مهارتی که در بین تمام انسان ها وجود دارد و نشانه اثبات آن در جزیی ترین کارهای هر فردی مشخص است. حتی اگر شما نحوه بیان جملاتتان متفاوت از دیگران است این به معنای وجود این مهارت در شما است. با همین مثال ساده می توانید میزان خلاقیت خود در زمینه های مختلف زندگی تان را بسنجید. اگر از شخصی خلاقیت در اجرای کارهایش دیدید نا امید نشوید او فقط مهارت های خود را تقویت نموده است.

3راهکار اساسی تقویت خلاقیت

  1. نخستین راهکار ما برای تقویت خلاقیت افزایش سطح دانش است. هر چقدر شما اطلاعات و آگاهی های بیشتری در یک زمینه داشته باشید به راحتی می توانید روش های بیشتر و متفاوت تری برای انجام کارها پیدا کنید. برای مثال قطعا تمام کلماتی که سخنرانان برجسته دنیا به کار می برند را شما شنیده و معنایش را می دانید بنابراین تفاوت شما با آنها در چیست؟ در دانش و تجربه بالاتر آنها، در داشتن اشعار و داستان های کوتاه بیشتر که بر اثر مطالعه و تلاش به دست آورده اند.
  2. راهکار دوم روبرو شدن و مبارزه کردن بر ترس ها و محدودیت هایتان است. اگر می خواهید میزان خلاقیت خود را بسنجید کافیست خود را در شرایطی قرار دهید که همواره به هر دلیل از آن دوری کرده اید و خود را محدود پنداشته اید. زمانی که در این شرایط قرار می گیرید مهارت ها و خلاقیت هایتان فوران می کند و به هر طریق ممکن راه برون رفت از آن شرایط را پیدا می کنید. با ریختن یک برنامه منظم کارهایی که از انجام آنها واهمه داشته اید را لیست کرده و یکی یکی سراغشان بروید.
  3. اصل سوم ارتباطات است. در واقع مهارت ارتباط برقرار کردن با انسان، با رویدادها، با اشیا و مفاهیم. توانایی دیدن و الگوبرداری کردن از مسائل خارج از خود به شما کمک می کند تا برداشت های شخصی خود را از هر عاملی ارائه دهید. با برقراری ارتباط هم ایده های دیگر را میبینید و هم شخصیت خودتان در شرایط مختلف شکل می گیرد زیرا باید عملکرد خاص خود را در هر شرایطی به نمایش بگذارید.

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

مرکز نوآوری فرهنگی امید افتتاح شد

مرکز نوآوری فرهنگی امید افتتاح شد

آئین افتتاح مرکز نوآوری فرهنگی امید طی مراسمی در تاریخ 18مردادماه 1395 با حضور مهندس ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی، مهندس صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس و مهندس سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری در محل آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟ تصور کنید ماژیکی در دست دارید که همزمان هم می‌تواند بنویسد و هم نوشته‌ها را پاک کند. شما پس از خلق ایده و ابداع این محصول، نیاز دارید تا محصول‌تان را به مشتری معرفی کنید تا به طور کامل آن را بشناسد. چرا باید بازار مربوط به کسب و کارتان را بشناسید؟ به زبان ساده باید گفت برای اینکه بتوانید اهداف و استراتژِی‌های‌تان را اصلاح کنید و به پیش روید باید بازارتان را بشناسید. در حقیقت برای داشتن یک بازاریابی خوب شما نخست باید بازارشناسی خوبی را انجام داده باشید. با ما همراه باشید تا سفری در بازارشناسی را تجربه کنیم.

کارگاه‌های آموزشی اولین دوره پیش‌شتابدهی

کارگاه‌های آموزشی اولین دوره پیش‌شتابدهی

40 ساعت کارگاه در ابتدای دوره برگزار شد.

اختتامیه جشنواره ترنم

اختتامیه جشنواره ترنم

این مراسم با حضور جمعی از تولیدکنندگان محتوا و علاقه‌مندان حوزه رسانه هم‌زمان با آغازین روز دومین دوره شتابدهی مرکز نوآوری فرهنگی امید در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.   

حضور در نمایشگاه الکامپ 1397

حضور در نمایشگاه الکامپ 1397

مرکز نوآوری فرهنگی امید در نمایشگاه الکامپ 1397 حضور پیدا کرد.

حضور دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

حضور دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

مرکز نوآوری فرهنگی امید در راستای جلب مشارکت عمومی و جذب حداکثری گروه‌های فعال فرهنگی‌رسانه‌ای با شرکت در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، میزبان جمع کثیری از فعالین این عرصه بود. جوانان توانمند در حوزه رسانه، شخصیت‌های شاخص رسانه‌ای و برخی مسئولین کشوری از جمله مهمانان غرفه امید در این دوره از نمایشگاه بودند. مرکز امید ضمن پذیرایی از مهمانان عزیز، پذیرای طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده توسط برخی گروه‌های فرهنگی رسانه‌ای نیز بود که مقدمات حضور آنها در مرکز و بهره‌مندی آنها از امکانات و تجهیزات مرکز به عمل آمد

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1