info@innomid.ir 021-63462000

کارگاه یک روزه اصول هک رشد

 کارگاه یک روزه اصول هک رشد
چکیده این دوره : انتشار : 1397/11/23 0 نظر 58 بازدید

چطور می توانیم با حداقل هرینه ممکن به حداکثر رشد کاربر در فضای مجازی دست یابیم؟ در این ورک‌شاپ شما با استراتژی و راه‌کارهایی آشنا می‌شوید که توسط آن می توانید به این مهم دست یابید.

ویکی پدیای انگلیسی هک رشد را اینطور تعریف می‌کند:

هک رشد (خلق رشد)، یعنی فرآیند آزمایش و تجربه‌ی سریعِ شیوه‌های کارآمدِِ رشد کسب‌و‌کار در حوزه‌های بازاریابی و توسعه‌ی محصول. هک رشد یا خلق رشد به مجموعه‌ای از آزمایش‌ها و اقدامات معمول (و هم غیرمعمول!) بازاریابی گفته می‌شود که با هدف رشد دادن یک کسب‌وکار انجام می‌شوند.

 اگر بخواهیم خیلی راحت و صریح بدون استفاده از کلمات کتابی هک رشد را تعریف کنیم می‌شود: میانبر زدن از شیوه‌های معمول بازاریابی و جلب کاربر، به شیوه‌هایی سریع‌تر، کارآمدتر و کم‌هزینه‌تر.

  • هک رشد به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که بر اساس ایجاد تغییرات درونی در شرکت با هدف افزایش تبدیل کاربر به مشتری انجام می‌شود.
  • هک رشد با هدف رشد و توسعه کسب‌و‌کار از طریق ابزارهای درونی با هزینه اندک انجام می‌شود.
  • هکر رشد شخصی است که با استفاده از تکنیک‌های کم هزینه و خلاقانه به کسب‌و‌کارها در جهت ایجاد مشتریان جدید کمک می‌کند.
  • تمرکز هکرهای رشد، بر روی استراتژی‌های رشدِ کسب‌‌و‌کار است و بر اساس فرضیه‌ها و آزمایش‌هایی که برای آن انجام می‌دهند و همچنین تحلیل داده‌های کاربران باعث می‌شوند که کسب‌و‌کارها رشد کنند.

استفاده از تکنیک‌های هک رشد، بسیار کم‌هزینه است و نتایج بزرگی به همراه دارد. بهبود محصول باعث رضایت‌مندی بیشتر مصرف‌کنندگان می‌شود و هزینه‌های دیگر بازاریابی را نیز کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، هک رشد بازگشت نرخ سرمایه‌گذاری را بهبود می بخشد و حتی نرخ تبدیل بالاتری ایجاد می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که سود حاصل از سایر روش‌های تبلیغاتی افزایش پیدا کند.

معمولا شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها علاقمند به استفاده از تکنیک‌های خلاقانه هک رشد هستند و بر اساس این تکنیک‌ها می‌توانند فروش خود را افزایش دهند. هک رشد از جهت استفاده از تکنیک‌های خلاقانه و کم هزینه بودن تا حدود زیادی مشابه روش‌های بازاریابی چریکی است، با این تفاوت که ما در هک رشد با داده‌ها کار می‌کنیم و مزیت‌ها داخل سیستم ایجاد می‌شوند.

  • بازاریابان همچنان مهم هستند، اما در مراحل اولیه‌ی استارتاپ به شخصی نیاز دارید که تمرکز خود را منحصراً بر خلق رشد یا Growth Hacking بگذارد.
  • کانال‌های توزیع شکل جدیدی به خود گرفته‌اند و آنهایی که از حرکت و مسیر جریان عظیم کاربران آنلاین اطلاع داشته باشند می‌توانند مقصدی برای مسیر کاربران باشند.
  • هکرهای رشد با استفاده از دانش و شناختی که از محصول و شیوه‌های توزیع دارند می‌توانند حوزه های جدید، هوشمندانه و تکنولوژی‌محوری را برای رشد پیدا می‌کنند که گاهی مرزهای آنچه موردانتظار یا توصیه‌شده است را جابجا می‌کنند.
  • Airbnb  مثالی بارز از کسب‌وکاری است که هک رشد را به کار بسته است.
  • هک رشد به ما گرایشی را نشان می‌دهد که بیش از فعالیت‌های واحد بازاریابی، ثمربخش خواهد بود. این گرایش در آینده بیش از پیش خود را اثبات می‌کند.

 

مرکز نوآوری فرهنگی امید (شتابدهنده امید) با همکاری پارادایس هاب و گروه برندینگ ری کارگاه یک‌روزه اصول هک رشد را با حضور و تدریس جناب آقای امید پیردهی همراه با سرفصل‌های ذیل برگزار می‌کند:

  • درج استراتژی AARRR (این استراتژی همان طور که از نامش پیداست دارای 5 سطح است (Acquisition , Activation , Retention , Referral , Revenue ) که این پنج سطح در کنار هم تمامی چرخه حیات یک کاربر برای استارتاپ شما را پوشش می دهد.)
  •  آشنایی، بررسی، تحلیل، طراحی و اجرای 19 کانال ترافیک
  • طراحی و اجرای کمپین‌های ویروسی
  • طراحی و اجرای کمپین‌های برندینگ

امید پیردهی مدیر ارشد عملیات، آنلاین‌جو و مدیر ارشد مارکتینگ بازی آنلاین زولا است.

از این کارگاه روز جمعه 10 بهمن ماه 1397 از ساعت 10 صبح الی 18 در محل بهشت محل کار ایران (پارادایس هاب) برگزاری می‌شود و می‌توانید هم‌اکنون در این کارگاه ثبت‌‌نام کنید:

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

کارگاه برندینگ به واسطه شبکه‌های اجتماعی

کارگاه برندینگ به واسطه شبکه‌های اجتماعی

در این کارگاه یاد میگیرید که چطور با کشف و به نمایش گذاشتن شخصیت استارتاپتان، تعاملی سازنده با مخاطبین برندتان برقرار کرده و هزینه‌های بازاریابی خود را کاهش و نتیجه بهتری در کسب و کار و فروش خود داشته باشید.  "من محمد تقی کریمی بنیانگذار گروه برندینگ ری و راهبر خلاق سابق اولین شتابدهنده ایران، قرار است در این کارگاه تجربیاتم در حوزه برندینگ استارتاپ‌ها و ارتباطات برند را با شما به اشتراک بگذارم."

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 2