info@innomid.ir 021-63462000

نحوه حفظ نیروی توانمند و خلاق در کسب و کار

نحوه حفظ نیروی توانمند و خلاق در کسب و کار
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/10/24 0 نظر 262 بازدید

جذب و نگهداری جوانان و کارکنان ماهر بسیار مهم و اغلب برای کسب و کارهای امروز دشوار است.اگر مدیر یا رهبر تیمی می باشید ، باید خود را مجاب کنید به صرف زمان برای یادگیری مهارت‌های لازم.راهنمایی های زیر کمک می کند تا رضایت کارکنان خود را با شغل خود افزایش دهید و در نتیجه و شرکت خود را بیشتر رونق دهید.

 

مطالعات اخیر نشان می دهد 85٪ از مدیران منابع انسانی اعلام کرده اند که بزرگترین چالش در مدیریت نیروی کار، عدم توانایی سازمان در جذب و نگهداری کارمندان و مدیران خوب است. عدم راهبرد های صحیح در حفظ افراد کارآمد هزینه های زیادی را برای شما به بار می آورد. بنگاه ها می توانند توانایی خود را برای جذب، حفظ و بهبود بهره وری از نیروی خود با استفاده از موارد زیر انجام بدهند:

 

1-ایجاد یک محیط کاری مثبت

مدیر بزرگی می گوید: (( کارمندان من هر روز در ساعت 5 بعد از ظهر به خانه می روند و شغل من این است که هر روز آنها را بازگردانم. ))

آیا تا به حال برای یک رئیس بد کار کرده اید؟خیلی از مواقع کناره گیری نیروی توانمند به دلیل ارتباط آنها با سرپرست کار یا مدیران می باشد.

روابط درمحل کار حد و حدود خاص خود را دارا است . شما نمی توانید با کارکنان رابطه رفاقت گونه داشته باشید چون در این نوع ارتباط افراد تحمل برخورد دیدن را ندارند و اگر شما این نوع ارتباط را ایجاد کرده باشید احتمال کناره گیری آن فرد چندین برابر می شود.

شما با افرادتان ارتباط دارید ولی هدفتان همیشه کار می باشد شما باید از هر فرصتی برای صحبت در مورد کار استفاده کنید.

 

2- تشخیص، پاداش و تقویت رفتار درست

درست است انسان ها بالاترین دلیلشان برای کار کردن کسب درامد می باشد اما چیزی وجود دارد که همه به آن نیاز دارند و آن قدر دانی و پاداش گرفتن است. مدیر عامل شرکت  راک اسپیس سوییچ ماشین خود را برای یک هفته به کارمند پر تلاش خود می دهد این کار حتی از یک میلیون تومان پول تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت . کارکنان را در روز های جمعه  گرد هم بیاورید و برای یک ساعت به گردش بپردازید این کار باعث افزایش ارتباط بین اعضا و در نتیجه بهبود کار می شود.


3- مشارکت و درگیر شدن
در بعضی از بحث ها از کارکنان خود نظر بخواهید و آنها را درگیر مسائلی مهم کنید و به آنها میدان دهید تا کاری با مسوولیت شخصی انجام دهند این کار باعث متعهد شدن آنها می شود. حق برابری برای همه کارکنان در نظر بگیرید مثل حق پارکینگ و غیره ؛ برابر با حقوق مدیران. این کارها ایجاد حس مالکیت به افراد شما می دهد و تعهد و دلسوزی آنها را چند برابر می کند.


4- توسعه مهارت ها و پتانسیل
بیش از چهل در صد انسان هایی که کار را رها می کنند به کاری مشابه و با همان مزایا مشغول می شوند.اما دلیل آن چیست؟ اگر در موقعیت فعلی خود آینده و پیشرفتی نبینند قطعا کار را رها خواهند کرد. سیستمی تنظیم کنید که افراد با افزایش توانایی ، ارتقای مقام پیدا کنند. گاهی ازمواقع کار ها به هم گره می خورد و فردی باید به عنوان ناجی حضور پیدا کند و چالش را مدیریت کند چه شخصی بهتر ازشما.

 

5-سنجش رضایتمندی کارکنان
باید در سال نظر سنجی از کارکنان صورت گیرد تا نظرات و پیشنهادات خود را ابلاغ کنند در نتیجه در رویه خود تغییراتی ایجاد کنید. همواره کارکنان باید احساس رضایتمندی داشته باشند تا پایداری آنها افزایش یابد. برای والدین و افرادی با شرایط خاص کار انعطاف پذیر در نظر بگیرید.

 

6-حضور دائمی
اکثر افراد شما باید در اکثر مواقع شما را ببینند این کار باعث ایجاد انگیزه و همچنین وفاداری در آنها می شود. افراد شما یا باید در اکثر مواقع شما را ببینند یا بدانند کجایید و در حال به انجام رساندن کدام ماموریت یا پروژه هستید. اینکه در اتاقتان بنشنید و به مطالعه بپردازید فاجعه به بار می آورد.

 

7-حضور موثر و به موقع
وجود شما در هر جمعی از کارکنانتان باید تاثیری مثبت در پی داشته باشد. گاهی ازمواقع کار ها به هم گره می خورد و فردی باید به عنوان ناجی حضور پیدا کند و چالش را مدیریت کند چه شخصی بهتر ازشما.

 

8-ایجاد چشم انداز
انسان تنها با اهداف خود زنده است . وظیفه شماست که برای افراد هدفی مشخص کنید تا توان کاریه آنها برای دسترسی به آن هدف افزایش یابد. کافی است افرادتان هدفی را با قلب خود بپذیرند و آن را دوست داشته باشند در این حالت خود آنها مسیر دستیابی به آن را پیدا خواهند کرد.

 

9-ایجاد رقابت بین افراد
پیشرفت یکی از لذت بخش ترین حس های دنیاست اما آدمی برای پیشرفت کردن نیاز به انگیزه دارد . شما با ایجاد رقابت بین افراد با وظایف مشابه این انگیزه را ایجاد کنید. هر فردی تیپ شخصیتی ای دارد که رفتار متفاوت شما را می طلبد. گاهی ایجاد هیجان برای بعضی از انسان ها مفید است گاهی مضر . مضر یا مفید بودن رفتار شما ، بستگی به شناخت شما از تیپ شخصیتی مخاطبتان می باشد. در این راستا می توانید الگو های رفتاری دیسک را مطالعه کنید.

 

نتیجه گیری : شما همواره در حال بررسی روحیه ، عملکرد و انگیزه افراد هستید و در هر موقعیتی نیاز به کار و دخالت شماست وظیفه خود بدانید تا کار ها را مرتب کنید.همواره از این 9 نکته استفاده کنید تا افرادتان پایدار ، وفادار و پر تلاش بمانند و هیچ وقت تجربه ی از دست دادن نیروی کارآمد را نکنید

 

 

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

بازارشناسی چگونه به کسب و کار کمک می کند؟ تصور کنید ماژیکی در دست دارید که همزمان هم می‌تواند بنویسد و هم نوشته‌ها را پاک کند. شما پس از خلق ایده و ابداع این محصول، نیاز دارید تا محصول‌تان را به مشتری معرفی کنید تا به طور کامل آن را بشناسد. چرا باید بازار مربوط به کسب و کارتان را بشناسید؟ به زبان ساده باید گفت برای اینکه بتوانید اهداف و استراتژِی‌های‌تان را اصلاح کنید و به پیش روید باید بازارتان را بشناسید. در حقیقت برای داشتن یک بازاریابی خوب شما نخست باید بازارشناسی خوبی را انجام داده باشید. با ما همراه باشید تا سفری در بازارشناسی را تجربه کنیم.

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

صبح روز سه شنبه 16 خرداد 1396، جناب آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مرکز نوآوری فرهنگی امید از تیم‌های فعال و بخش‌های گوناگون این مرکز بازدید نمود.

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. مهم نیست که محصول یا خدمتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید چقدر عالی و فوق العاده است، اگر به درستی تبلیغ نکنید هیچکس اسمی از محصول تان نخواهد شنید. اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی، روندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر این روند به درستی اجرا شود، تبلیغات می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده برای کسب و کار کوچک شما باشد؛ اما اگر ضعیف اجرا شود، تبلیغات می تواند باعث از دست رفتن همه سرمایه تان شود. با این توضیحات در ادامه با 6 گام جهت اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.

پرسنا (Persona) چیست؟

پرسنا (Persona) چیست؟

یکی از عناصر مهم بازاریابی شناخت مناسب مشتری است. اینکه بدانید در واقع چه نوع افرادی از محصول استفاده میکنند، باعث میشود که از طرفی برای جذب و جلب رضایت این نوع افراد تلاش کنید و از طرفی وقت و هزینه زیادی را در امر بازاریابی برای افرادی که به مشتریانتان تبدیل نخواهند شد، هدر ندهید. هدف این مقاله، معرفی یک تکنیک است که بوسیله ی آن میتوانید آگاهی و شناخت خوبی نسبت به مشتریانتان پیدا کنید. 

اختتامیه جشنواره ترنم

اختتامیه جشنواره ترنم

این مراسم با حضور جمعی از تولیدکنندگان محتوا و علاقه‌مندان حوزه رسانه هم‌زمان با آغازین روز دومین دوره شتابدهی مرکز نوآوری فرهنگی امید در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.   

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟

استارتاپ چند رسانه‌ای ؛ آری یا نه؟
استارتاپ چندرسانه‌ای ، به استارتاپی گفته می‌شود که به منظور معرفی محصولات خود یا مشتریان، محتویات چندرسانه‌ای تولید و پخش می‌کند. محتویات تولیدی بنا به درخواست مشتری، می‌تواند در زمینه‌های ویدئو، تولید موسیقی، صداگذاری، پاورپوینت، پادکست‌های صوتی، انیمیشن، موشن‌گرافی، تیزرهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، بازی‌های گرافیکی و مواردی ازین دست باشد. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای تازه‌کار که در این زمینه به کار و فعالیت مشغول می شوند.

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1