info@innomid.ir 021-63462000

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟

چگونه پایه‌های کسب و کار خود را تقویت کنیم؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/07/29 0 نظر 133 بازدید

کد مقاله: 101-18

حفظ بقاء و ماندگاری یک کسب و کار، از راهاندازی آن به مراتب دشوارتر است. اگر کسب و کاری را به تازگی شروع کردهاید و یا تصمیم گرفته اید استارت آپی برای خود راه بیندازید، باید بتوانید آن را سر پا نگه دارید. آمار و ارقام نشان میدهد، تقریبا نود درصد کسب و کارها، بعد از ایجاد شدن قادر نیستند خود را حفظ کنند و از بین میروند. بقاء و نگهداری یک کسب وکار، فرآیند چندان آسانی نیست، اما با وجود این، کسب وکارهای متعددی بودهاند که توانستند از موانع عبور کرده و به سوددهی برسند و حتی خود را قوی‌تر از گذشته کنند.

حفظ بقاء و ماندگاری یک کسب و کار، از راهاندازی آن به مراتب دشوارتر است. اگر کسب و کاری را به تازگی شروع کردهاید و یا تصمیم گرفته اید استارت آپی برای خود راه بیندازید، باید بتوانید آن را سر پا نگه دارید. آمار و ارقام نشان میدهد، تقریبا نود درصد کسب و کارها، بعد از ایجاد شدن قادر نیستند خود را حفظ کنند و از بین میروند. بقاء و نگهداری یک کسب وکار، فرآیند چندان آسانی نیست، اما با وجود این، کسب وکارهای متعددی بودهاند که توانستند از موانع عبور کرده و به سوددهی برسند و حتی خود را قوی‌تر از گذشته کنند.

راهاندازی یک کسب و کار، مانند ساخت یک ساختمان است. همانطور که یک ساختمان برای استحکام و ماندگاری، نیازمند است اجزای آن با یکدیگر هماهنگی داشته باشد، کسب و کار هم برای ماندگاری، نیازمند هماهنگی در تمام بخش های خود است. برای تقویت کسب و کار، به ستون و پایه هایی نیاز دارید که بتواند فشارها را تاب بیاورد و تحمل کند. نیاز به زیر پیهایی خواهید داشت که بتواند وزن ناشی از موانع و مشکلات کار را تاب بیاورد. در ادامه شما را با چند اصل مهم که باعث تقویت پایه های کسب و کارتان می شود، آشنا خواهیم کرد:

هدف گذاری:

هر ایدهای که در سر داریم یا هر حرکتی که در زندگی انجام میدهیم، در پی رسیدن به هدفهای ماست. برای شروع یا ماندگاری یک کسب و کار اولین گام تعیین هدف است. باید مشخص کنید دقیقا چه می خواهید؟ دور نما و آینده کاری خود را مشخص کنید. از خود بپرسید که برای رسیدن به اهدافتان، باید چه هزینههای مادی و معنوی بپردازید؟  آیا هدفتان ارزش و قدرت کافی برای آن سرمایه گذاری کنید؟

پاسخ به این سوالات می تواند در تعیین هدف و ارزشیابی کسب و کارتان مفید باشد.

شناخت و ارزیابی:

باید مسیر پیشروی خود را شناسایی کنید و دربارهی هدف خود تحقیقات کافی انجام دهید. تمام جوانب کار و زیر و بم آن را بررسی کنید تا ریسک خطر را تا حد ممکن کاهش دهید. اطلاعات خود را به روز نگهدارید و سعی کنید بر دانش خود بیفزایید. افراد موفقی را که در زمینه کاری شما هستند را شناسایی کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

تزریق امید:

در ابتدای مسیر راه‌اندازی یا رشد کسب و کار، موانع و دست‌اندازهای متعددی وجود دارد که ممکن است شما را به زمین بزند، اما شما باید خود را به نیروی امید تجهیز کنید. اگر امیدوار باشید و به موفقیت خود ایمان داشته باشید، حتما راهی برای رسیدن به نقطه ایده‌آل کسب و کارتان پیدا خواهید کرد. اگر در دنیای مدرن و متغیر امروز، دری به رویتان بسته شد، ناامید نشوید و در دیگری را بکوبید.

استارتاپ

محکم کاری:

احتمالا این مثال را زیاد شنیده اید که می گویند، کار از محکم کاری عیب نمی کند. این ضرب المثل دقیقا یکی از ارکان شروع و ماندگاری کسب و کار است. اگر چه برای راهاندازی یک استارتاپ یا تجارت، مقداری ریسک را باید متحمل شوید اما باید پایه های کسب و کار را خود را از ابتدا محکم بچینید. از عقد قرار داد، توافق و تعهدات با کارمندان گرفته تا ریزه کاری های حقوقی. پیشنهاد ما به شما این است همواره با یک مشاور حقوقی و یا مشاور کسب و کار، مشورت کنید.

استفاده از نیروهای خلاق :

تجارت برای ماندگاری و بقاء خود نیازمند وجود کارمندان فعال، خلاق و با انگیزه است. حضور یک تیم خلاق و با استعداد، کسب و کار را پویا و فعال نگه می دارد. کسب و کار خود را دستهبندی و تقسیم وظایف کنید. اگر در حیطه و بخشی صاحب تخصص و رای نیستید، از افراد متخصص بهره بگیرید. این تفکر مسموم را به دور بیندازید که خودتان به تنهایی باید از عهده انجام همه کارها برآیید.

سیستم مدیریت کارآمد:

همانطور که کارمندان و پرسنل یک کسب و کار، باید خلاق و با استعداد باشند، مدیر یا کارفرما هم باید با حیطه کاری و تخصص خود آشنایی داشته باشد و بتواند با توانمدی آن را اداره کند. سیستم مدیریت کارآمد می تواند پایه های کسب وکار شما را محکم تر کند.

همگام شدن با تغییرات روز دنیا:

استفاده از روشها و اسلوبهای قدیمی نمیتواند ماندگاری کسب و کار را تضمین کند. دنیای امروز با سرعت چشمگیری تغییر و رشد می کند و محصولات و خدمات امروز نمی تواند پاسخگوی نیازهای آتی باشد.

امروزه دیگر نمی توان روی یک راهکار یا دستورالعمل به مدت طولانی حساب باز کرد و اگر نتوانید همگام با سرعت بالای تکنولوژی گام بردارید ، ایستایی و سکون باعث می شود از بازار کنار زده شوید.

شتابدهنده امید

استفاده از فضای دیجیتال:

فضای دیجیتال و دنیای مجازی را در گسترش کسب و کارتان نادیده نگیرید. می توان گفت امروزه تمام مردم از فضای مجازی و دیجیتال استفاده می کنند و اگر تعداد کمی هنوز با دنیای وب آشنا نباشند، به زودی این تعداد قلیل هم به اکثریت خواهند پیوست. در نظر داشته باشید یکی از ارکان مهم برای رشد و ماندگاری کسب و کار در آینده، استفاده از دنیای مجازی است.

سخن پایانی:

برای رسیدن به نقطه ایدهآل و استحکام پایه های کسب و کار نیازمند رعایت اصول و قواعد مختلفی در زمینه کاری خود هستید. باید پویا و فعال باشید و بتوانید از فرصتهای خود به نحو بهینه استفاده کنید تا به نتیجه مورد نظر خود برسید.

«موفق باشید»

 

| نویسنده: سیما گودرزی |

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی

شاخصه‌های سبک زندگی استارتاپی اگر شما به فکر ایجاد یک تغییر و یا تاسیس یک استارتاپ هستید، در این مقاله لیستی از ویژگی هایی که نیاز هست داشته باشید را خواهید یافت و همچنین با چند ابزار ساده که شما را در  مسیر کارآفرینی و ایجاد استارتاپ کمک خواهد کرد، آشنا خواهید شد.  

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

10 مورد از برترین بایدها و نبایدهای استارتاپی

چگونه یک جلسه بارش فکری را مدیریت کنید! جهت راه اندازی یک استارتاپ ، همیشه به سرمایه زیاد در شروع کار نیاز نیست. درست است که منابع مالی کافی، راه اندازی کسب و کار جدید را بسیار آسان می کند اما در مورد بسیاری از استارتاپ ها این موضوع صدق نمی کند.با این حال هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن راه اندازی یک استارتاپ تا زمان تامین بودجه کافی وجود ندارد. مهمترین دلیلی که باعث شکست یک استارتاپ می شود قطعا بودجه نخواهد بود. استراتژی کسب و کار و عوامل مختلف دیگری هستند که در به ثمر رسیدن تلاش استارتاپ های موفق دنیا تاثیرگذارند.

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. مهم نیست که محصول یا خدمتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید چقدر عالی و فوق العاده است، اگر به درستی تبلیغ نکنید هیچکس اسمی از محصول تان نخواهد شنید. اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی، روندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر این روند به درستی اجرا شود، تبلیغات می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده برای کسب و کار کوچک شما باشد؛ اما اگر ضعیف اجرا شود، تبلیغات می تواند باعث از دست رفتن همه سرمایه تان شود. با این توضیحات در ادامه با 6 گام جهت اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.

مرکز نوآوری فرهنگی امید افتتاح شد

مرکز نوآوری فرهنگی امید افتتاح شد

آئین افتتاح مرکز نوآوری فرهنگی امید طی مراسمی در تاریخ 18مردادماه 1395 با حضور مهندس ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی، مهندس صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس و مهندس سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری در محل آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

راهکار ‌های رسیدن به خلاقیت / نواوری چیست؟

راهکار ‌های رسیدن به خلاقیت / نواوری چیست؟

راهکار ‌های رسیدن به خلاقیت / نواوری چیست؟ در دنیای امروز با گسترش علم و فناوری در شاخه های مختلف رقابت گسترده ای برای پیشرفت افراد در همه زمینه ها وجود دارد. عوامل مختلفی تعیین کننده سطح عرصه های زندگی یک فرد است، از زندگی شخصی وی گرفته تا مسائل مربوط به کسب و کار او. با بررسی نمونه ای از افراد موفق در بسیاری از حوزه مشخصه های مشترکی درون همه آنها یافت شده است. عواملی مانند سطح بالای علمی، اراده های قوی و انگیزه های درونی عمیق، خلاقیت و نوآوری و...

اولین دوره شتابدهی آغاز شد

اولین دوره شتابدهی آغاز شد

فرآیند ثبت نام و پذیرش در اولین دوره شتابدهی مرکز امید از 15 آبان‌ماه 95 رسماً آغاز گردید.

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1